رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان درخصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمان هشدار داد.

آمنه زینلی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که با حضور معاونت سیاسی، امنیتی فرمانداری و سایر اعضا در محل فرمانداری شهرستان کرمان برگزار شد، گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، یک بیماری ویروسی است که بروز و شیوع آن در گله‌های تخم گذار، اجداد و گوشتی می‌تواند خسارت فراوانی به صنعت طیور وارد کند.

ا‌و ضمن تشریح وظایف و اهداف سازمان دامپزشکی در مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت کنونی این بیماری در کشور پرداخت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در این جلسه با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع بیماری‌های ویروسی از کلیه اعضای حاضر در جلسه درخواست کرد تا همکاری لازم را با شبکه دامپزشکی در خصوص پیشگیری و کنترل این بیماری داشته باشند تا دامپزشکی بتواند در صورت وقوع بیماری، تمهیدات لازم را در کنترل بیماری انجام دهد. 

او ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جلسات مداوم آموزشی، ترویجی با مشارکت اتحادیه مرغداران و جهاد کشاورزی شهرستان به منظور ارتقای سطح آگاهی بهره برداران، آمادگی مجموعه دامپزشکی را برای برگزاری جلسات آموزشی اعلام کرد.

زینلی با اشاره به اینکه یکی از مخازن اصلی بیماری آنفلوآنزای طیور، پرندگان وحشی مهاجر آزاد پرواز است، افزود: با توجه به اهمیت رصد و پایش زیستگاه‌های این پرندگان، مشارکت همکاران اداره محیط زیست شهرستان ضروری است.

او به مرغداران توصیه کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های تنفسی در مرغداری ها، نسبت به رعایت مسائل بهداشتی ـ قرنطینه‌ای به ویژه در خصوص کنترل تردد‌های افراد و وسایل نقلیه، جابه جایی نکردن نهاده‌های خوراکی بین واحد‌ها، تعبیه توری در سالن و انبار خوراک و واکسیناسیون در واحد‌های مادر، تخمگذار و گوشتی با هدف پیشگیری از بیماری‌های تنفسی به ویژه بیماری  آنفلوآنزای پرندگان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار