در آستانه فصل زمستان، اقدامات مختلفی ازجمله هرس درختان، کوددهی از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرکرد انجام می‌شود.

مهندس سیدرضا هاشمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: همزمان با خواب زمستانی فضای سبز، عملیات کوددهی به حجم دو هزار و ۸۰۰ مترمکعب به برگ نو درختان، چمن‌های فضای سبز میادین، بوستان ها، حاشیه خیابان‌ها و بلوار‌ها در سطحی به متراژ ۱۲۰ هزار مترمربع در حال اجراست.

وی اظهار داشت: برای انجام این عملیات ۱۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

هاشمی اضافه کرد: عملیات حفر چالکود و کوددهی برخی درختان نیز جهت اصلاح بافت خاک زهکشی و توسعه ریشه درختان در عمق خاک در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


وی، همچنین از آغاز عملیات هرس پاییزه درختان در سطح شهر خبر داد و افزود: عملیات هرس درختان هرساله به منظور جوان سازی درختان، فرم دهی و حذف شاخه‌های خشک آغاز و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اواسط اسفند ماه ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار اصله درخت هرس شد، پیش‌بینی کرد: امسال نیز ۳۰ الی ۴۰ هزار اصله درخت هرس شود.

وی اضافه کرد: در فصول پاییز و زمستان امسال بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از بلوارها، میادین و پارک‌های سطح شهر با گل‌های فصلی آراسته می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: بلوار‌ها و تقاطع‌های هندسی و میدان‌های شهدا، انقلاب، معلم و پارک‌های لاله، ملت، تهلیجان، ورودی شرقی، با انواع گونه‌های پاییزه و زمستانه ازقبیل کلم زینتی، بنفشه، داوودی و ... آراسته می‌شود که با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری می‌بخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار