دولت کانادا اعلام کرد برای پر کردن خلاء اقتصادی پیش رو اقدام به پذیرش مهاجرین خواهد کرد.

 دولت فدرال کانادا از پذیرش ۱ میلیون و پانصد هزار مهاجر خبر داد و اعلام کرد این برنامه که طی آن سالانه ۵۰۰ هزار مهاجر جدید وارد این کشور خواهد شد با هدف پر کردن شکاف خلا اقتصادی که در پی سالخوردگی جمعیت این کشور در حال روی دادن است صورت می‌گیرد.

این برنامه البته مخالفین جدی هم در این کشور دارد و گروه‌های مخالف دولت بر این باورند نباید سالانه اینهمه مهاجر از خارج وارد این کشور شوند.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد حتی برخی از مهاجران که خود از این طریق وارد کانادا شده‌اند با این طرح مخالفند و نگران تنگ شدن جای خود در صورت ورود مهاجران جدید هستند.

سال گذشته کانادا برای ۴۰۵ هزار نفر اقامت دائم صادر کرد که بیشترین تعداد در تاریخ این کشور به شمار می‌رود. کانادا مانند بسیاری از کشورهای غربی جمعیت سالخورده قابل توجهی دارد در حالی‌که نرخ تولد بسیار پایین است. در نتیجه این کشور چاره‌ای ندارد که مهاجران بیشتری را بپذیرد اگر می‌خواهد به جای کوچک شدن، رشد کند.

دولت فدرال کانادا اوایل ماه جاری میلادی از برنامه خود برای پذیرش سالانه ۵۰۰ هزار مهاجر جدید رونمایی کرد. برنامه‌ای که نسبت به طرح پیشین در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۵ درصد افزایش ظرفیت داشته است.

در حال حاضر تقریبا از هر چهار کانادایی یک نفر به عنوان مهاجر وارد این کشور شده و این مسئله در شکل‌گیری دولت این کشور هم قابل مشاهده است به طوری که حتی برخی از وزرای کابینه جاستین ترودو مهاجرانی هستند که از دیگر کشورها به این منطقه سردسیر در آمریکای شمالی مهاجرت کرده‌اند. میزان افراد مهاجر در این کشور مهاجرپذیر در مقایسه با دیگر کشورها گروه ۷ بالاترین است به طوری که به عنوان مثال در آمریکا و بریتانیا تنها ۱۴ درصد افراد مهاجران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار