۵۰ درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این محصول توسط کارخانه‌های استان خریداری شده که ۵۰ درصد مطالبات آن‌ها نیز پرداخت شده است.

اکبر کرامتی رئیس جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مجموع ارزش چغندر‌های خریداری شده بیش از ۲ هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان است، گفت: شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: کارخانه‌های قند ارومیه، پیرانشهر و خوی به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندرقند را رد سال‌جاری داشتند.

کرامتی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: پنج کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه متوسط عیار چغندر برداشتی ۱۶.۶۱ یادآور شد: ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت چغندر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شود، افزود: سالانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال گردش مالی چغندر قند در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.