فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدای نیروی زمینی سپاه اصفهان:

جمهوری اسلامی ابهت آمریکا را شکست

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدای نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد گفت:وقایع و اغتشاشاتی که امروز در کشور انجام می‌شود، از محور شرارت یا همان آمریکا نشأت می‌گیرد.

سردار جواد استکی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد شامگاه پنجشنبه در کنگره گرامی‌داشت ۵۰۰ شهید منطقه رهنان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد شهید جعفری که به تازگی در سوریه به شهادت رسیده است، اظهار داشت: ارتش‌های دنیا نیرو‌های بسیج را برای کمک به جنگ آماده می‌کنند، ولی این مورد در ایران متفاوت بود.

او با بیان اینکه از دوراندیشی امام خمینی (ره) بود که این ابتکار عظیم برای تشکیل سپاه رقم خورد، افزود: ایشان می‌دیدند که دشمنان این انقلاب در آینده نه چندان دور بحران‌هایی را رقم خواهند زد، بنابراین نیروی مردمی بسیج را تشکیل دادند و گفتند افتخارم این است که خود من بسیجی هستم.

سردار استکی عنوان کرد: وقتی بسیج تشکیل شد، مردم و اقشار مختلف به بسیج آمدند، آموزش دیدند، سازماندهی شدند و از اولین مشکلاتی که دشمن در مرز‌های کشور ایجاد کرد گرفته تا جنایات منافقان در داخل کشور، در صحنه بودند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با یادآوری اینکه نخست وزیر عراق قبل از جنگ گفت که ما بهتر می‌توانیم با یک کشور پنج قسمتی همسایه باشیم تا یک ایران قوی و برای تجزیه ایران نقشه کشیده بودند، ادامه داد: امام خمینی (ره) برای این مسأله، دستور تشکیل بسیج را دادند، چراکه در آن زمان برآورد دشمن این بود که ارتش کشور، شاهنشاهی بود و بسیاری از نیرو‌ها باید تصفیه می‌شدند، اما وقتی موفق نشد هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند.

او یادآوری کرد: دشمنان فکر می‌کردند که با نیروی نظامی محدود مواجه هستند، می‌خواستند یک هفته‌ای به تهران برسند، اما با قدرت این نیرو‌های مومن و انقلابی، هفت روز آن‌ها به هشت سال رسید و عراق شکست خورد.

سردار استکی با بیان اینکه بنی صدر می‌گفت نیرو‌های مردمی بلد نیستند جنگ کنند، اما امام خمینی (ره) سال ۶۰ او را عزل کردند و مردم را وارد جنگ کردند، از زمانی که بسیج وارد جنگ شد، جبهه‌ها متحول شد، تصریح کرد: نیرو‌های جوان در اولین عملیات فرمانده کل قوا که توسط لشکر امام حسین (ع) از این استان برگزار شد و بسیاری از ۵۰۰ شهید رهنان نیز در این عملیات به شهادت رسیده‌اند، اولین پیروزی را با تثبیت مناطق خود انجام دادند.  

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد عنوان کرد: بعد از عملیات‌های مختلف و اینکه رزمندگان ما دشمن را تنبیه کردند، این نقش یک رهبر دوراندیش بود که با تفکرات خود توانست کشور را اداره کند و بسیج پس از آن در همه عرصه‌ها حضور پیدا کرد و نقش او را امروز در اغتشاشات هم می‌بینیم.

پشتیبانی مردم از نظام، باعث افتخار یک ملت است

او با یادآوری اینکه بسیج مورد حمله دشمن قرار دارد چرا که بسیج ریشه‌های عمیقی را در جامعه دارد، بیان داشت: از میان کسانی که به جبهه رفتند، ۵۵۰ هزار نفرشان دانش‌آموز بسیجی بودند که ۳۶ هزار شهید دادند و این باعث افتخار یک ملت است که مردم اینچنین پشتیبان نظام بوده‌اند.

سردار استکی با اشاره به سخنان سردار سلیمانی پیش از شهادتشان گفت:حاج قاسم می‌گفت کسی که می‌خواهد شهید شود، باید از اول شهید باشد، در تمام این سال‌ها شهادت در خون و دل همه مردم ما بوده است، چون ما ملت امام حسین (ع) هستیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدای  نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد اظهار داشت: اگر امروز جبهه مقاومت در دنیا تشکیل شده است، از برکت خون شهدا است، آن‌ها ایستادند و نگذاشتند خاکی از کشور جدا شود و از سویی تمام تلاش دشمن این است که الگوی شهدا را از بین ببرند.

سرمنشأ اغتشاشات این روزها، آمریکا است

او با بیان اینکه وقایع و اغتشاشاتی که امروز در کشور انجام می‌شود، از محور شرارت یا همان آمریکا نشأت می‌گیرد، آن‌ها حاضر نیستند یک کشور مستقل باشد و این جمهوری اسلامی ما ابهت آمریکا را شکسته است و او را ذلیل کرد، گفت: دشمنان در جنگ رو در رو با ما، قدرتی ندارند و همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند اگر می‌توانستند زودتر به ما حمله می‌کردند، آمریکایی‌ها در راس و برخی از منافقان در صحنه دست به اغشتاش زده‌اند.

سردار استکی با بیان اینکه یک سری هستند که این اغتشاشات را سازماندهی می‌کنند، افزود: آمریکا که در رأس آن‌ها قرار دارد، منافقانی که مردم را ترور می‌کردند امروز به عنوان اغتشاشگر در کف خیابان حضور پیدا می‌کردند و همان ترور‌ها را انجام می‌دهند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با یادآوری اینکه گروه‌های تجزیه‌طلب دموکرات و کومله در مرز‌های کشور نیرو‌ها را ترور می‌کنند، آمریکا نیز اتاق فکر آن‌ها است و رهبری آن را انجام می‌دهد، بیان داشت: برخی با اهانت در دانشگاه‌ها و استفاده از تمام رسانه‌هایی که با پول هم اداره می‌شوند نشان دادند که ما امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم.

خانواده‌ها نسبت به آگاه‌سازی اطرافیان خود مسئو‌ل‌اند

او با بیان اینکه ما باید آگاه باشیم و از بسیجیان قدردان باشیم، دشمن را باید شناخت، این جوانانی که می‌بینید به خیابان می‌آیند را باید توجیه کرد و نگذاشت فریب دشمن را بخورند، چون این‌ها از خود ما هستند، تصریح کرد: هر خانواده وظیفه دارد که اقوامش را توجیه کند و جهاد تبیین داشته باشد و بگوید که دشمنان ما چه در سر دارند و رژیم گذشته چه جنایات و بی‌کفایتی‌هایی داشت که خاک کشور را دو دستی تحویل بیگانگان دادند.

سرداراستکی اظهار داشت: گروه‌های کومله و دموکرات تجزیه‌طلب که از قبل از جنگ، جوانان ما را به شدیدترین وجه ممکن شکنجه می‌کردند و به شهادت می‌رساندند، دوباره فعال شده‌اند، آن‌ها مردم را در دیگ آبجوش زنده زنده می‌سوزاندند و به شهادت می‌رساندند، باید جوانان‌مان را نسبت به این جنایتکاران آگاه کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدای نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد گفت: اگر دشمن برای براندازی تلاش می‌کند به این دلیل است که می‌خواهد ما پیشرفت نکنیم، نگاه نکنید که چند نفر به اسم دانشجو در دانشگاه فحاشی می‌کنند و دانشگاه را به‌هم می‌ریزند، آن‌ها دانشجوی واقعی نیستند، دانشجوی واقعی مایه افتخار کشور در همه عرصه‌ها است.

او عنوان کرد: امید است که قوه قضائیه با قدرت، سلاح از دست این افراد بگیرد، زیرا بچه‌های ما اصلا سلاح به میدان نبردند و با دست خالی مقابل آن‌ها ایستادند که با مدیریت‌شان اوضاع کنترل شده است و آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهند برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.