پایان کنگره بین المللی امناء الرسل در قم

نخستین کنگره بین المللی امناء الرسل با تکریم آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخِرسان به کار خود پایان داد.

نخستین کنگره بین المللی امناء الرسل در این دوره با تکریم از خدمات فرهنگی آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخِرسان از علمای معاصر حوزه علمیه نجف اشرف با رونمایی از آثار این اندیشمند فرزانه و تجلیل از صاحبان مقالات برتر به کار خود پایان داد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی آیت الله موسوی الخرسان و تلاش او در زمینه ترویج فرهنگ اهلبیت (ع) گفت: شخصیت علمی، زهد، ساده زیستی، روحیه لطیف در برخورد با شاگردان و تعامل ارزنده و موثر با علمای دینی، ایشان را به الگویی مناسب برای طلاب و مبلغین تبدیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی افزود: امروز مطالبه بزرگان و علمای دینی از حوزه‌های علمیه این است که به خوبی به معرفی الگو‌های ارزشمند دینی بپردازند و نقش آن‌ها را در توسعه فرهنگ اهلبیت و ترویج مکتب تشیع بیان کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان در تلاشند تا نقش تعلیم و تربیت را از حوزه‌های علمیه سلب کنند گفت: باید با تبیین شخصیت الگو‌های ارزشمند و تاثیرگذاری همچون آیت الله موسوی الخرسان، نقشه‌های فرهنگی دشمنان در حاشیه قرار دادن دین را بی اثر کرد.

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در این کنگره گفت: دشمنان دین و اهلبیت چشم دیدن ترویج فرهنگ اسلام در جهان را ندارند و در راه ضربه زدن به اسلام و قرآن و اهلبیت از هر ابزاری بهره می‌گیرند.

در این مراسم از ۵۲ جلد موسوعه آیت الله موسوی الخرسان نیز رونمایی شد.

 آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان از علمای کشور عراق است که ۹۴ سال سن دارد و در نجف اشرف زندگی می‌کند.

این اندیشمند فرزانه، تالیفات متعددی در رشته‌های مختلف علوم اسلامی دارد و کتاب "ابن عباس" ایشان به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شده است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار