مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب استان کرمان در بازدیدی که از روند اجرای ساخت ابنیه فنی و پلهای خسارت دیده از سیلابهای دی ماه پارسال و مرداد ماه امسال در محورهای رودبار جنوب به ایرانشهر، قلعه گنج به منوجان و منوجان به هشت بندی داشت گفت: عملیات اجرایی پل رحمت آباد با ۴ دهانه ۷ متر و اعتبار ۷ میلیارد تومان، پل چاه بید با ۱۰ دهانه ۱۰ متر و اعتبار ۲۱ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی قابل قبول و همچنین پل ورودی زهکلوت با ۲۰ دهانه ۱۰ متر و اعتبار ۳۷ میلیارد تومان در حال انجام است.
مجتبی محمودی از محور قلعه گنج به منوجان نیز بازید کرد و بیان داشت: پل مهاجران استیج در سیل سال گذشته جوابگوی آب عبوری نبوده که دستورات لازم جهت بررسی افزایش تعداد دهانههای این پل به مشاور داده شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب استان کرمان از پل رودخانه دهنو بازدید کرد و نکات و موارد فنی لازم جهت بازبینی را به مشاور و پیمانکار گوشزد کرد و گفت: سه پل با مشخصات دو دهانه ۵ متر، یک دهانه ۶ متر و یک دهانه ۵ متر با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال ساخت است.
او در بازدید از جسم راه خسارت دیده از سیلاب رودخانه تجدانو طی پارسال هم گفت: ابنیه ساخته شده در رودخانه تجدانو در سنوات قبل جوابگوی حجم آب عبوری نبوده که همین امر سبب تخریب جسم راه شده بود که برای جلوگیری از این امر طبق مطالعات هیدرولوژی انجام شده در حال حاضر یک پل با ۷ دهانه ۶ متر، یک پل با ۳ دهانه ۶ متر و یک پل با ۲ دهانه ۶ متر و اعتبار ۱۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است.
وی در بازدید از محور منوجان به چاه حسن از اضافه کردن یک پل و ایجاد دیوار هدایت آب با توجه به سیلاب پارسال در این محور خبر داد و افزود: آنچه از تعریض محور منوجان به چاه حسن باقی مانده را در دستور کار قرار داده ایم تا عملیات تعریض این محور برای تردد ایمنتر تکمیل شود.
مجتبی محمودی در پایان از عزم جدی اداره کل راهداری جنوب کرمان برای تکمیل ابنیه فنی خسارت دیده از سیلاب گفت و افزود: امیدواریم با تامین اعتبار به موقع از اعتبارات سیل هرچه سریعتر عملیات ساخت پروژههای خسارت دیده از سیلاب اتمام و آنها را به بهره برداری برسانیم.
در این بازدیدها مشاوران و پیمانکاران پروژه های راهسازی در جنوب نیز مدیرکل راهداری جنوب کرمان را همراهی کردند.