معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین گفت: ۵۰۰ کودک زیر پنج سال دارای اختلال رشد و سوء تغذیه استان در حال حاضر تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین گفت: طرح ارتقاء سلامت و پیشگیری از سوء تغذیه کودکان نیازمند به منظور تامین حداقل نیاز‌های غذایی کودکان با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح رفع سو تغذیه کودکان کمتر از ۶ سال از اختلال در رشد جسمی، تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آن‌ها در آینده جلوگیری می‌شود.

صیادی در خصوص نحوه شناسایی این کودکان یادآور شد: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود.

این مسوول تاکید کرد: ماهانه ۱۲۵ هزار تومان به منظور تامین حداقل نیاز غذایی و ارتقای سلامت و هوش کودکان نیازمند در قالب بن کارت به سرپرستان آنان که توانایی مالی کافی ندارند، پرداخت می‌شود.

به گفته صیادی، همچنین طرح سلامت مادران و حمایت از مادران باردار و شیرده در مناطق محروم به عنوان یکی از ماموریت‌های کمیته امداد قرار دارد که به همین منظور امسال ۲۵۰ میلیون تومان به این طرح اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ مادر باردار و شیرده در این طرح از امنیت غذایی برخوردار شدند، اضافه کرد: امسال به ازای هر مادر باردار و شیرده نیازمند ۲۵۰ هزار تومان سرانه جهت ارتقای شاخص سلامت این گروه از جامعه هدف پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین خاطر نشان کرد: مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند تا دوره بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.

هم اکنون ۶۰ هزار مددجو از کمیته امداد استان قزوین خدمات دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.