بیش از ۴۰ کشور در حال بررسی کاهش تعداد خلبانان در کابین خلبان تا سال ۲۰۲۷ هستند تا با افزایش هزینههای جاری مقابله کنند. این اقدام اما باعث ترس از ایمنی مسافران و کارکنان کابین میشود.
به گزارش آرتی، «تونی لوکاس» کاپیتان ایرباس میگوید: همه چیز میتواند «به سرعت به هم بخورد»، اما تنظیمکنندههای ایمنی اطمینان میدهند که این اقدام تا زمانی که جامعه هوانوردی آسوده نشوند که عملیاتها حداقل به اندازه امروز ایمن خواهند بود، اجرا نخواهد شد.
نشریه بلومبرگ گزارش داده است که یک فاجعه در پرواز ایرفرانس در سال ۲۰۰۹ زمانی روی داد که کمک خلبان در حالی که کاپیتان استراحت میکرد غرق در اقدامات نادرست شد و در نتیجه هواپیما به شدت در آب سقوط کرد و همه ۲۲۸ سرنشین آن کشته شدند.
چندی پیش اتحادیه خلبانان در بیانیهای از اعتصاب خلبانهای «یورووینگز» یک شرکت زیرمجموعه لوفتهانزا، برای سومین بار در سال جاری میلادی خبر داده بود.
اتحادیه خلبانان در حال حاضر به دنبال زمان بیشتر میان ۲ پرواز و ساعت کاری کمتر است، زیرا به گفته این نهاد کابین پرواز بیش از حد کار میکنند، اما مدیریت درخواست آنها را با عنوان «خواسته بیش از حد» رد کرده و گفته است که انجام ۲۰ درصد از پروازها در آن صورت متوقف خواهد شد.