مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: میانگین اهدای خون بانوان در استان ۶.۴ درصد کل آمار اهداکنندگان است که این میزان در کشور حدود ۵ درصد است.

مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۸ هزار و ۴۶۱ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۲ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

او افزود: ۲ هزار و ۴۲۱ نفر اولین بار اهدای خون داشته و ۴ هزار و ۱۱۹ نفر هم جزو اهداکنندگان با سابقه بوده‌اند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه ۹ هزار و ۶۲ نفر در این استان اهداکننده مستمر هستند عنوان کرد: از مجموع مراجعه‌کنندگان به مراکز اهدای خون ۱۶ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و هزار و ۶۵۹ نفر زن بوده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال اهدای خون نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش محدود داشته است.

او ادامه داد: برای اهدای خون ابتدا شرایط مراجعه‌کنندگان برای مستعد بودن اهدا سنجیده می‌شود و در صورت مستعد بودن فرد، خونگیری می شود.

مهدی‌زاده اظهار کرد: در صورتی که داوطلب فاقد یکی از شرایط اهدای خون باشد برای اهدای خون پذیرفته نمی‌شود و به اصطلاح معاف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲ مرکز خونگیری در بیرجند گفت: این مراکز صبح‌ها در همه روز‌های هفته برای مراجعه اهداکنندگان خون فعال است و روز‌های یکشنبه و چهارشنبه عصر هم فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه مراکز خونگیری قاین و طبس همه روزه فعال است افزود: مرکز خونگیری فردوس فقط روز‌های یکشنبه چهارشنبه فعال است و در سایر نقاط استان خونگیری با تیم سیار انجام می‌شود.

مهدی‌زاده تصریح کرد: برای گسترش مراکز خونگیری و خرید تجهیزات لازم در همه شهر‌ها و نقاط استان نیازمند جلب کمک خیران هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار