مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی:

۷۰ هزار مددجو در خراسان رضوی فاقد مسکن یا مسکن مقاوم هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در زمان حاضر بیش از ۷۰ هزار مددجو شهری و روستایی در این استان، مسکن غیرمقاوم و استیجاری دارند و یا نیازمند مسکن هستند.

رضا سلم آبادی با بیان اینکه عملیات ساخت ۲ هزارو ۶۰۷ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش خراسان رضوی در حال انجام است، افزود: این نهاد در حوزه ساخت مسکن ،۲ تفاهمنامه با دستگاهها و مجموعه های دیگر منعقد کرده است.

وی ادامه داد: در نخستین تفاهمنامه که با بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان منعقد شده است، ساخت هزار و هفت واحد مسکونی در شهرستان‌های مشهد، بجستان، رشتخوار، روداب در سبزوار، تایباد و خواف هدف گذاری شده که عملیات ساخت همه این واحدها در حال اجرا است.

مدیر کل امداد خراسان رضوی اظهار کرد: در این قالب کمیته امداد بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان اعطا، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز بنیاد مسکن وام در اختیار مددجو قرار می دهد و مابقی هزینه ساخت با کمک کمیته امداد و مشارکت خیرین تامین می شود.

وی گفت: متراژ هر واحد اختصاص یافته بین ۵۰ تا ۷۰ متر متفاوت است که قیمت تمام شده ساخت بعد از پایان ساخت مشخص می‌شود.

سلم آبادی بیان کرد: دیگر تفاهمنامه ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش استان خراسان رضوی با سپاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شده است که بناست در این قالب طی ۲ سال ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد در کل استان انجام گردد.

مدیر کل امداد خراسان رضوی با بیان اینکه ساخت هزارو ۶۰۰ واحد از این تعداد از ابتدای امسال آغاز و هم اکنون در حال اجرا است، گفت: در این قالب ۶ میلیون تمام کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد به مددجو پرداخت، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن تسهیلات پرداخت و مابقی تا قیمت تمام شده از سوی خیرین، خود مددجو و کمک این نهاد تامین می‌شود.

وی بیان کرد: هزینه تمام شده واحدها در این بخش نیز بعد از پایان عملیات ساخت مشخص می‌شود.

سلم آبادی اظهار کرد: علاوه بر این طی هفت ماه گذشته از سالجاری تعداد ۱۸۵ خرید واحد مسکونی، انجام تعمیرات اساسی در ۷۳۰ واحد مسکونی برای مددجویان و ساخت ۳۵۰ فضای جانبی در مسکن مددجویان تحت پوشش در استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان هزینه کمک اجاره مسکن و هزار و ۴۶۵ مورد هم ودیعه مسکن دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.