در پی اعلام استان‌های دارای اولویت در تولید حبوبات از سوی وزارت جهاد کشاورزی، استان کرمانشاه به عنوان دومین استان تولیدکننده حبوبات در کشور معرفی شده است.

فرهاد شریفی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به سهمیه ۱۲۸ هزار تنی تولید حبوبات برای استان کرمانشاه در الگوی کشت ابلاغی به استان، گفت : در حال برنامه‌ریزی برای تحقق این هدفگذاری هستیم.

 وی افزود: معمولا در سنوات نرمال تولید ۱۲۸ هزار تنی حبوبات در استان کرمانشاه را شاهد هستیم، هرچند سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی میزان تولید حبوبات استان در مجموع ۶۹ هزار تن بود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: امسال هم در صورتی که ترسالی را شاهد باشیم، قطعا به تولید ۱۲۸ هزار تنی حبوبات دست پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری سهمیه کشت ۱۴۵ هزار هکتاری حبوبات برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده، گفت: در سنوات نرمال معمولا بیشتر از این سطح کشت حبوبات را در استان کرمانشاه داریم، به نحوی که سال زراعی گذشته ۱۶۵ هزارهکتار حبوبات در استان کرمانشاه کشت شد که ۱۶۱ هزار هکتار آن به کشت نخود بهاره و پاییزه اختصاص داشت.

شریفی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد استان کرمانشاه در زمینه تولید حبوبات در کشور، گفت: استان کرمانشاه بعد از لرستان، دومین تولیدکننده حبوبات در کشور است.

وی با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت حبوبات استان کرمانشاه به کشت نخود اختصاص دارد، گفت: کرمانشاه در زمینه تولید نخود در کشور سرآمد است و چه از نظر سطح زیر کشت و چه از نظر تولید در کشور پیشتاز است.

 وی افزود: استان کرمانشاه در زمینه تولید دیگر حبوبات خیلی حرف برای گفتن ندارد و در مجموع کمتر از چهار هزار هکتار حبوبات دیگری مثل ماش، عدس، باقله و لوبیا در استان کشت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.