توئیتر تقریبا نیمی از گزارش‌هایی که درباره نفرت پراکنی دریافت می‌کند را ظرف مدت ۲۴ ساعت مورد بررسی قرار داد.

جدیدترین بررسی اتحادیه اروپا از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی که در مدت شش هفته در آوریل و مه، چند ماه پیش از این که توئیتر توسط ایلان ماسک خریداری شود انجام شد، نشان داد توئیتر تقریبا نیمی از گزارش‌هایی که درباره نفرت پراکنی دریافت می‌کند را ظرف مدت ۲۴ ساعت بررسی کرد، در حالی که این نرخ سال گذشته ۸۲ درصد بود. تعداد پست‌هایی که حذف شده‌اند هم حدود پنج درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۵.۴ درصد رسیده است.

اطلاعات جدیدی که منتشر شده، هفتمین گزارش از بررسی سالانه اتحادیه اروپا برای ارزیابی نحوه پایبندی پلتفرم‌های شبکه اجتماعی به قوانین این بلوک در خصوص انتشار اطلاعات نادرست است.

اتحادیه اروپا بیش از ۳۶۰۰ تذکر در خصوص نفرت پراکنی به شش شرکت شامل فیس‌بوک، تیک‌تاک و اینستاگرام ارسال کرده است. فیس بوک بیشترین تذکر (۱۵۵۸) را دریافت کرده و توئیتر تنها شرکت دیگری بوده که بیش از هزار تذکر درباره نفرت پراکنی دریافت کرده است.

از زمانی که توئیتر توسط ایلان ماسک خریداری شده و طرحی را به اجرا گذاشته است که به همه کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ماهانه هشت دلار، صاحب تیک آبی احراز هویت شوند، این شبکه اجتماعی با افزایش موارد جعل هویت شرکت‌ها و سیاستمداران روبرو شده است.

واشنگتن پست گزارش کرده که استفاده از واژه‌های توهین آمیز در مدت ۱۲ ساعت پس از تکمیل قرارداد خرید توئیتر توسط ایلان ماسک، حدود ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

طبق گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، همان روزی که اتحادیه اروپا آمارش را منتشر کرد، توییتر دفترش در بروکسل که مسئول تضمین رعایت قوانین اتحادیه اروپا در ارتباط با اطلاعات نادرست بود را تعطیل کرد. مدیران سیاست دیجیتالی اروپایی توئیتر، پس اخراج نیمی از ۷۵۰۰ کارمند این شرکت توسط ایلان ماسک، آخرین افراد این دفتر کوچک بودند.

پس از اولتیماتوم نیمه شب که ایلان ماسک به همه کارکنان توئیتر ارسال کرد و به آن‌ها گفت یا ساعت طولانی کار با فشردگی بالا را قبول کنند یا استعفا دهند، در دفتر بروکسل توئیتر هیچ کارمندی نماند.

فیس‌بوک، یوتیوب، اینستاگرام و سایت بازی فرانسوی "ژو ویدئو" هم امسال گزارش‌های نفرت پراکنی کمتری را ظرف مدت ۲۴ ساعت پس از گزارش شدن آنها، بررسی کردند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، یوتیوب تنها پلت‌فرمی بود که نرخ حذف محتوای نفرت پراکنی را امسال بهبود بخشید و از ۵۸.۸ درصد به ۹۰.۴ درصد رساند.

توئیتر قصد دارد سرویس احراز هویت خود را جمعه هفته جاری با رنگ‌های مختلف برای افراد، شرکت‌ها و دولت‌ها عرضه کند. ایلان ماسک اعلام کرد تیک طلایی برای شرکت‌ها، خاکستری برای دولت‌ها و آبی برای افراد از جمله سلبریتی‌ها خواهد بود.

وی در توئیتی نوشت: سرویس اصلاح شده احراز هویت به افراد اجازه می‌دهد در صورتی توسط سازمان‌هایشان تائید شدند، لوگوی دوم کوچکتری را دریافت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این سرویس با هدف کمک به رشد درآمد توئیتر و جبران کاهش درآمد تبلیغاتی این شرکت راه اندازی می‌شود. برنامه قبلی برای راه اندازی مجدد این سرویس، برای اطمینان از عرضه بی‌عیب و نقص آن به تاخیر افتاد.

برچسب ها: توئیتر ، نفرت پراکنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.