مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی از اجرای طرح جامع و تفصیلی بازارچه مرزی دوغارون تایباد توسط این نهاد خبرداد.

محمدرضا تازیکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در حاشیه سفر به تایباد در جمع خبرنگاران گفت: طرح جامع و تفصیلی بازارچه مرزی دوغارون تایباد در بخش (فاز) اول به مساحت هفت و نیم هکتار در دستور کار قرار گرفته که اعتبار ۴٠ میلیارد تومانی برای آن پیش بینی شده است.

او افزود: بر اساس مصوبه کارگروه مرزی خراسان رضوی و شورای عالی نظارت مرزی، توسعه و اجرای طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون به این سازمان واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی ادامه داد: این بازارچه مرزی یکی از مهمترین بازارچه های مرزی ایران با افغانستان است که برای اجرای طرح جامع آن، تعداد ۵٠٠ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

تازیکی بیان کرد: عملیات عمرانی طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون به مدت یک سال زمان خواهد برد که محل هایی مرتبط با خدمات رفاهی، تغذیه ای، فروشگاهی، تعمیراتی و استراحتگاهی مورد نیاز رانندگان ایرانی و افغانستانی در آن ایجاد خواهد شد.

او تصریح کرد: همچنین توسعه امکاناتی از قبیل جایگاه عرضه سوخت، بارگیری کالا و غرفه ها جهت روان سازی مبادلات تجاری از دیگر برنامه های طرح جامه بازارچه مرزی دوغارون است که موجب پویایی و رونق اقتصادی می شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی تاکید کرد: این سازمان با فراهم کردن سرمایه گذاری های محلی و استانی و حتی بین المللی، آمادگی برای اجرای بخش (فاز) دوم طرح جامع این بازارچه مرزی را دارد تا منجر به اشتغال و درآمد پایدار مرزنشینان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار