شناسایی ۸۹ حلقه چاه غیرمجاز در تفت

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز از شناسایی ۸۹ حلقه چاه غیرمجاز در حریم قنات‌ها و اراضی کشاورزی در حال بهره برداری در شهرستان تفت خبر داد.

حسین ابراهیمی رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز با اشاره به آمار نگران کننده این تعداد حفاری غیرمجاز در شهرستان تفت گفت: پرونده حفاظتی برای مالکین این چاه‌ها تشکیل و اخطار لازم مستند ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب صادر شده است.

او اظهار داشت: از این تعداد چاه شناسایی شده ۲۴ حلقه پر و مابقی پرونده‌ها نیز مطابق ضوابط و مقررات در حال پیگیری اقدامات حفاظتی است و به واحد حقوقی شرکت ارسال می‌شود.

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز از همراهی و همکاری دهیاران، بخشداران، مسئولین محلی و نماینده‌های قنات برای شناسایی چاه‌های غیر مجاز در این شهرستان تشکر کرد.

ابراهیمی گرفتن ۱۹۵ مورد نمایندگی از دادستانی برای شناسایی، پلمپ، پر کردن، توقیف ادوات حفاری غیر مجاز و جمع آوری خطوط انتقال آب غیر مجاز از دادگستری شهرستان تفت را از دیگر اقدامات شاخص این اداره در سال ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر است.

به گفته او از ۳۷ حلقه چاه صنعتی فعال در این شهرستان ۹ حلقه دارای کنتور هوشمند و از ۱۴۴ حلقه چاه کشاورزی فعال نیز ۱۲۱ حلقه مجهز به کنتور هوشمند شده است و تا آخر سال جاری تمام چاه‌ها مجهز به این سیستم می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.