نماینده مردم رودبار در مجلس کمبود تجهیزات و نبود بالگرد را از علل طولانی شدن اطفای حریق جنگل‌های گیلان اعلام کرد.

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع گیلان گفت: آتش سوزی از سه شنبه هفته گذشته در نقاط مختلف استان شروع شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای اطفای حریق پای کار آمدند البته هنوز منشا و علت آن مشخص نیست.

او افزود: آتش در ساعاتی از روز خاموش شده، اما در ساعاتی دیگر با وزش باد دوباره شعله ور شده است و همچنان تداوم دارد، البته با پیگیری‌های صورت گرفته از مدیرکل منابع طبیعی و مدیر بحران استان گیلان با اضافه شدن ۳ فروند بالگرد برای اطفای حریق مقرر شد با استفاده از ظرفیت نیرو‌های امدادی و مردم بتوان نسبت به اطفای حریق اقدام کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم نبود بالگرد و کمبود تجهیزات را از علل موثر طولانی شدن اطفای حریق جنگل‌های گیلان دانست و گفت: به صورت جدی می‌طلبد ایستگاه آتش نشانی در شهرستان رودبار دائر شود و همچنین تأمین بالگرد در دستور کار قرار گیرد، زیرا نبود بالگرد از دلایل عمده تداوم و طولانی شدن آتش سوزی‌ها است.

آتش سوزی جنگل‌های گیلان

به گفته گودرزوند، دستگاه‌های مربوطه مجبور هستند از دستگاه‌های دیگر برای تأمین بالگرد به منظور اطفای حریق کمک بگیرند و اگر تجهیزات و امکانات و بالگرد به اندازه کافی در دسترس بود در همان ساعات اولیه آتش خاموش می‌شد و گسترش نمی‌یافت.

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده رودبار در مجلس

او بر ضرورت توجه جدی به تأمین بالگرد اطفای حریق برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تأکید کرد و گفت: درست نیست که مردم و نیرو‌های امدادی با دستان خالی نسبت به اطفای حریق اقدام کنند در حالی که در حال حاضر شاهد استفاده کشور‌های دنیا از پیشرفته‌ترین امکانات هستیم.

منبع: خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.