علی باقری کنی:

غنی سازی ۶۰ درصد کاملا در چارچوب منشور آژانس است

معاون وزیر خارجه فعالیت غنی سازی سطح بالا را کاملا در چارچوب منشور آژانس انرژی هسته‌ای ملل متحد و حقوق ایران دانست.

علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران که به هند سفر کرده است در گفتگو با شبکه خبری ویون هند درباره تحولات ایران و جهان از جمله برجام، تبادلات تجاری ایران و هند، جنگ روسیه و اوکراین و ... صحبت کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم در سطح بالا به دیدارش با وزیر خارجه هند و رایزنی درباره آن اشاره کرد و گفت: درباره فعالیت‌های غنی سازی باید بگویم این غنی سازی به طور کامل در چارچوب حقوق ایران و نیز اصول بین المللی تدوین شده در پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای یا همان ان پی تی و نیز منشور آژانس انرژی هسته‌ای ملل متحد و نیز توافق‌های صورت گرفته با آژانس است بنابراین به هیچ وجه نقض موارد ذکر شده نیست و ما بر اساس منافع ملی خود در حال پیگیری فعالیت‌های هسته‌ای خود در چارچوب اسناد و توافق‌ها و نیز اسناد بین المللی هستیم و همزمان تلاش می‌کنیم که حقوق ملت ایران نیز برآورده شود.

باقری کنی: جامعه ایران یک جامعه آزاد است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه که درباره ناآرامی‌های ایران پرسید گفت: جامعه ایران یک جامعه آزاد است و مردم در بیان دیدگاه‌های خود آزاد هستند؛ و زنان و مردان از گروه‌های سنی مختلف در چارچوب قوانین و قانون اساسی ایران برای بیان دیدگاه‌های خود آزاد هستند.

باقری کنی درباره نخواندن سرود ملی در بازی‌های قطر، فریبکاری‌های رسانه‌های غربی عنوان کرد و ادامه داد: شما به تیم ملی فوتبال ایران اشاره کردید؛ فکر می‌کنم این عادی و مرسوم است که برخی بازیکنان سرود ملی را زمزمه می‌کنند و برخی اوقات زمزمه نمی‌کنند و من فکر نمی‌کنم که خواندن یا نخواندن این سرود نشانه خاصی باشد. شما می‌بینید که بازیکنان تیم‌های کشور‌های مختلف برخی سرود را زمزمه می‌کنند و برخی دیگر نه، و این یکی از فریبکاری‌های رسانه‌های غربی است که خوانش و برداشت‌های خود را از اتفاقات در ایران دارند.

مانعی برای از سرگیری صادرات انرژی به هند وجود ندارد

معاون وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از اظهاراتش به معاملات تجاری و نفتی میان تهران و دهلی نو پرداخت و اعلام کرد هیچ مانعی برای از سرگیری صادرات انرژی به هند وجود ندارد و ایران آماده احیای معاملات مربوط به صادرات نفت به هند و کمک به امنیت انرژی در این کشور است.

وی درباره چشم انداز تجارت دو کشور با استفاده از ارز بومی دو کشور به ریال و روپیه در زمینه معاملات نفتی و نیز تبادل کالا‌ها میان دو کشور گفت: یکی از زیرساخت‌های مهمی که در زمینه تجارت دو جانبه در کنار تقویت چندجانبه گرایی در جهان باید تقویت شود، تقویت سازوکار مالی و بانکی است که مبتنی بر سازوکار‌های بانکداری و مالی غربی نباشد و به این منظور می‌توان به تجارت دوجانبه به واحد پولی دو کشور به عنوان یک راه حل نگاه کرد؛ بنابراین ما از فعال سازی این گونه سازوکار‌های بانکی و مالی حمایت می‌کنیم با این حال طبیعی است که پیش از برقراری و راه اندازی چنین سازوکار‌هایی باید تبادلات تجاری دو کشور از جمله صادرات انرژی از ایران به هند از سرگرفته شود.

موضع ایران در جنگ روسیه و اوکراین بی طرفانه است

باقری کنی درخصوص جنگ روسیه و اوکراین بر موضع بی طرفی ایران و حل دیپلماتیک مسئله تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که مخالف جنگ است و از هیچیک از طرف‌های این درگیری حمایت نمی‌کند. ما از حل و فصل سیاسی براساس ابتکارات حمایت می‌کنیم و آن را راه حل معقول می‌دانیم.

وی همچنین ضمن رد هر گونه دخالت در امور داخلی سوریه، از تمامیت ارضی سوریه و منافع مردم سوریه و نیز تحقق منافع ملی این کشوربراساس قوانین بین المللی حمایت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
قطعنامه شورای حکام خیانتکار احیای برجام را پیچیده کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
رژیم صهیونیستی پاسخ ترور شهید فخری‌زاده را خواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
گزینه نظامی راه پایان اشغالگری آمریکا در عراق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
شرکت‌های آلمانی و آمریکایی تجهیز کننده صدام به سلاح شیمیایی باید به دست عدالت سپرده شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا مدعی شده در حال تصمیم‌گیری برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستیم. واقعا از این همه تحریم‌های بی‌منطق و بی‌فایده خسته نشده‌اند؟ مگر غیر از این است که تیر و ترکش تحریم‌ها به سوی خودشان کمانه کرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
شما نگران خستگی اونا از تحریم گردن نباش
اگر تحریم ها بی فایده است // پس چرا مشکلات مملکت را بگردن نحریمها میاندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
در مراسم تشییع شهدای اقدام تروریستی ایذه عده‌ای تهی‌مغز شعار می‌دادند که «بختیاری رسم نماز ندارد!» این نوع حرکت پلشت‌ عده‌ای معدود، بازی با آبرو و حیثیت یک قوم اصیل و دیندار بود که از دوره مشروطیت تا جنگ تحمیلی دیانت خود را اثبات کرده و دین خود را به کشور و انقلاب و نظام و اسلام ادا کرده‌است. باید با کسانی که باعث ذوق‌زدگی رسانه‌های ضدنظام شده‌اند برخورد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
حالا که پارلمان اروپا ارتباط با مجلس شورای اسلامی‌مان را تحریم‌ کرده لازم است مجلس شورای اسلامی نیز در اسرع وقت اقدام متقابل نماید. هرکجا ما در برابر زیاده‌خواهی دشمنان محکم ایستادیم آنها عقب‌نشینی کردند‌، ولی هرجا کوتاه آمدیم آنها چند قدم پیش نهادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
طبق شواهد‌، دشمن ماه‌ها قبل برای اغتشاشات اخیر برنامه‌ریزی کرده بود و متاسفانه بعضی سلبریتی‌ها در این ماجرا نقش تکمیل‌کننده داشتند و کشور و ملت به واسطه حرف‌های بی‌پایه آنان هزینه دادند. قوه قضائیه باید به عنوان مدعی‌العموم با این عوامل تحریک‌کننده که به آتش اغتشاشات دمیدند برخورد قانونی بکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
جریان سلطه‌، آرزوی سیاست انفعال و التماس را به گور خواهد برد. دوران انفعال با حذف عناصر منفعل دولت یازده و دوازده به پایان رسید. از دولت انقلابی و ولایی به خاطر اعلام تولید اورانیوم 60 درصد صمیمانه تشکر می‌کنم. امید است جریان دیپلماسی نیز همراه با سایر بخش‌های دولت عزتمندانه گام بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
از اقدام شایسته سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان در غنی‌‌سازی 60 درصد که تودهنی به آژانس انرژی اتمی زد تشکر می‌کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
با این رفتارهای متناقض اروپایی‌ها و آمریکا که از خود بروز می‌دهند نمی‌توان به توافق و احیای برجام خوش‌بین بود. دولت و مسئولین کار خود را برای بی‌تاثیر کردن تحریم‌ها پیش ببرند. فقط با قوی شدن ایران است که تحریم‌ها بی‌اثر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
زمانی بود که به هنگام بمباران و موشک‌پرانی توسط صدام در حسرت داشتن یک سامانه پدافندی برد کوتاه در کشور بودیم ولی امروز به لطف خداوند و نخبگان کشور در حوزه پدافند همه نوع سامانه‌های پدافندی موشکی و پهپادی و با ارتفاع پایین تا برد متوسط و برد بلند را در داخل ساخته‌ایم و بومی کرده‌ایم. همه این پیشرفت‌ها جای شکر و قدردانی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
تاکنون ۴۸۰ تروریست مورد حمایت آمریکا و متحدانش در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
ما به سلاح اتمی برای دفاع از کشور نیاز داریم !!!

هر کشور مستقل از امریکا, برای دفاع از خودش به سلاح اتمی و قاره پیما نیاز داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
منابع ارمنی خبر میدهند؛
جمهوری باکو آماده یک عملیات نظامی بزرگ علیه ایران میشود
پس از اظهارات گستاخانه دیروز الهام علی اف و اشاره به این مساله که این قدرت جلوگیری از اشغال سیونیک را ندارد، اکنون منابع ارمنی خبر میدهند که رژیم باکو آماده یک عملیات بزرگ نظامی برای حمله مرزهای ایران و ارمنستان شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
اخبار رسانه های اروپا و مزدورانشان درمورد ایران 100 درصد دروغ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس و هم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای آمریکا و اروپا و مزدورانشان گران تمام خواهد شد
دیگر هیچ کس در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی تواند بر تجاوزات، جتایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل را سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در شورای حقوق بشر سازمان ملل نمی تواند بر تجاوزات، جتایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل را سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۰۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
من از همون اول گفتم // اگه خارجی ها برجام را پاره کنن // باز هم مقامات محترم ما جرات خارج شدن از برجام را ندارن
چون تمام مشکلات مملکت را که در اثر بیلیاقی خودشان است را به تحریمهای اروپایی ها و امریکا علیه ما تعریف کردن
Germany
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
انقلاب و شیعه و ایران نابود میشه با این سیاست های خارجی!
فکر ده سال اینده باشید
مثل امام علی رفتار کنید!
حکومت ما شیعه هست!
امام علی با دشمنش چه جوری رفتار می کرد یا امام حسن و رضا؟
شکم خالی ایمان و فرهنگ نمی شناسه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
غنی‌سازی ۶۰ درصدی موضع مقتدرانه ایران در قبال قطعنامه شورای حکام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
بله. ما میدونیم شما بدون اجازه آژانس آب هم نمی خورید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
اصلا اینطور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
جوان مومن و انقلابی دوباره مکانیزم صدور قطعنامه علیه ایران رو فعال کرد .... کاری که اسرائیل چند وقته نتوانسته بود ....
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۲۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
خدارو شکر که اقدام متقابل رو انجام دا دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
چقدر احمق باید باشند که اقدام متقابل انجام دادند
آخرین اخبار