آذربایجان‌غربی کارگاه راه سازی/۲۰۲ کیلومتر راه سازی در استان

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۳۶ کارگاه راه سازی برای اجرای ۲۰۲ کیلومتر راه در مناطق مختلف استان فعال است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفت گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این اداره با ۳۶ کارگاه راه سازی در استان و با وجود محدودیت‌های مالی احداث اجرا و بهره برداری از ۲۰۲ کیلومتر راه را در در افق عملیاتی سال جاری خود قرار داده است که تاکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و تا پایان فصل کاری سال جاری بقیه نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سیدمحسن حمزه‌لو استان آذربایجان غربی را محل تلاقی چندین بزرگراه حیاتی در کشور عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان به ویژه در پایانه‌های مرزی استان را از کارآمدترین راهکار‌های برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگراه چهاربانده ارومیه به پایانه مرزی سرو به طول ۵۱ کیلومتر آماده افتتاح بوده و در حال حاضر زیر بار ترافیک می‌باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی می‌گوید: احداث بزرگراه ارومیه - سرو از ۲۷ سال پیش آغاز شده است که بیش از نیمی از عملیات اجرایی آن به طول ۲۶ کیلومتر در سه سال گذشته اجرا شده است.

حمزه لو تصریح کرد: برای نخستین بار در استان، یک هزار و ۵۰۰ متر از مسیر پایانی این بزرگراه با مشارکت خیر و با هزینه ۱۵ میلیارد تومان ساخته شده است.

آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان، ۵۲۹ کیلومتر بزرگراه، ۴۰ کیلومتر آزاد راه، و و بقیه به صورت جاده اصلی و فرعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.