افزایش سطح همکاری‌های عملیاتی و آموزشی در حوزه کوهنوردی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خوزستان بواسطه شرایط جغرافیایی آن و وجود مناطق کوهستانی دارای شاخص‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فردی است که انعقاد این تفاهم نامه می‌تواند پشتوانه‌ای برای افزایش سطح همکاری‌های عملیاتی و آموزشی در حوزه کوهنوردی استان باشد.

وحید شعبانی گفت: خوزستان بواسطه شرایط جغرافیایی آن و وجود مناطق کوهستانی دارای شاخص‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فردی است که انعقاد این تفاهم نامه می‌تواند پشتوانه‌ای برای افزایش سطح همکاری‌های عملیاتی و آموزشی در حوزه کوهنوردی استان باشد.

او هدف از این تفاهم نامه را در وهله نخست ارتقای سطح علمی امدادگران و افزایش توان عملیاتی کوهنوردان دانست و گفت: ظرفیتی که هلال احمر در بحث آموزش‌های همگانی و تخصصی فراهم کرده است می‌تواند تحولی در این حوزه ایجاد کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان می گوید: مجموعه امداد و نجات هلال احمر استان آمادگی ارائه کمک‌های فنی، کمی و کیفی به عزیزان کوهنورد را دارد و در هنگام بروز حوادث کوهستانی مدد کننده کوهنوردان و یاریگر تیم‌های هیأت کوهنوردی خواهد بود.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خوزستان گفت: بنا بر نوع تخصص و هم راستایی فعالیت‌های امدادی هیأت با هلال احمر در واقع این دو با هم عجین شده اند.

عبدالرضا سپهری می گوید: نگاه ما در گام نخست آگاه سازی کوهنوردان برای توجه به نکات امدادی و در مرحله بعد پرورش توانایی خود امدادی و دگر امدادی در هنگام مواجهه با خطر یا مصدومان است.

برچسب ها: هلال احمر ، کوهنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.