بلاتکلیفی کامیون‌های ترانزیتی در مرز سرخس

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل راهداری خراسان رضوی گفت: خواب کامیون‌ها در مرز سرخس به ۵ شب رسید.

علی برادران رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل راهداری خراسان رضوی گفت: خواب کامیون‌ها در مرز سرخس به ۵ شب رسید و تردد کامیون‌های ایرانی در عمق خاک ترکمنستان هنوز با دشواری انجام می‌شود.

او افزود: میزان تردد‌ها به ترکمنستان در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۶ درصدی داشته است به گونه‌ای که در بحث تردد وارداتی ۹۷ درصد، در تردد صادراتی ۵۱، در ترانزیت خروجی ۴۶ و در ترانزیت ورودی ۲۷ درصد رشد داشته‌ایم.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل راهداری خراسان رضوی ادامه داد: خواب کامیون‌ها در مرز سرخس با ترکمنستان به ۵ شب رسیده که دلیل اصلی موضوع ترانشیپمنت و یدک‌کش‌ها است.

برادران بیان کرد: در دوره‌ای که مرز بسته شد، موضوع ترانشیپمنت و یدک‌کشی کامیون‌ها در ترکمنستان مطرح بود، به طوری که کامیون ایرانی باید در مرز سرخس محموله خود را تحویل یدک‌کش ترکمنستانی بدهد تا به‌وسیله ناوگان ترکمنستانی در عمق خاک این کشور تردد کند و این مسئله سبب خواب ۵ شبه کامیون‌ها در مرز ترکمنستان شده است.

او تصریح کرد: آبان‌ امسال روزانه حدود ۲۵۰ کامیون در مرز ترکمنستان تردد داشتند، ظرفیت تردد کامیون‌ها بیشتر از این عدد است و این وضعیت در مرز لطف‌آباد نیز حاکم است و کامیون‌ها ناچارند از یدک‌کش استفاده کنند.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل راهداری خراسان رضوی تاکید کرد: در یکی، دو ماه گذشته حدود ۱۶ کامیون ایرانی توانسته‌اند وارد خاک ترکمنستان شوند که امیدواریم این تعداد افزایش داشته باشد.

برادران اظهار کرد:  از ابتدای دی‌ مسئله استفاده از یدک‌کش در مرز ترکمنستان برطرف شود، البته هنوز دو ماه از اقدامات ترکمنستان در برطرف کردن موانع مرزی می‌گذرد و نمی‌توان قضاوت جدی در این باره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.