بازگشت «مه لقا جام بزرگ» به میادین، مهمترین اتفاق این روز‌های ورزش استان همدان است که او را مصمم کرده تا برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ خیز بردارد.

این بانوی همدانی که تجربه حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو برزیل را دارد، در ماه‌های گذشته و حتی قبل از شروع رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دچار مصدومیت شد تا چند صباحی از میادین ورزشی به دور بماند.

حالا وضعیت جسمانی این بانوی تیرانداز بهتر از قبل شده و درصدد بازگشت به میادین ورزشی برای کسب سومین سهمیه در المپیک است، بازی‌های المپیک بسیار متفاوت با بازی‌های آسیایی است و ورزشکاران برای حضور در این میدان مهم جهانی باید سهمیه لازم را کسب کنند.

در بازی‌های آسیایی نیاز به سهمیه ورودی نیست و کشور‌ها به نسبت توان و شانس مدال آوری خود اقدام به اعزام ورزشکار در هر رشته‌ای می‌کنند، اما برای حضور در المپیک باید هر ورزشکاری در رقابت‌های ورودی که در چند نوبت به میزبانی کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، شرکت کرده و رتبه لازم را برای ورود به المپیک کسب کند.

حالا پس از مدت‌ها دوری ورزشکاران کشورمان برای تصاحب سهمیه المپیک، بازگشت جام بزرگ امید‌های جامعه ورزش استان همدان را برای بازگشت دوباره به صحنه مهمترین رویداد جهانی دوچندان کرده است.

غیبت ورزش همدان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن کابوس تلخ برای این استان پس از سال‌ها حضور مستمر در ادوار گذشته المپیک بود.

المپیک ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو چهار دوره حضور پرافتخار ورزشکاران همدانی را در کارنامه ویترین افتخارات ورزش استان همدان به ثبت رساند.

المپیک فرانسه در تیررس جام بزرگ

بانوی ورزشکار همدانی حالا این فرصت طلایی را پیدا کرده تا با تمرین و تلاش بیشتر بتواند حضور دوباره را در المپیک داشته باشد.

جام بزرگ با اشاره به اینکه در ۱۳ سال حضور در عرصه تیراندازی تمام تلاش خود را برای سرافرازی نام ایران و استان همدان در میادین بین المللی داشته است، گفت: به دنبال بازگشت دوباره به میادین بین المللی هستم و می‌خواهم سومین حضور خود در المپیک را تجربه کنم.

او گفت: پس از مصدومیت مدتی در استراحت بودم و هنوز تمرینات خود را آغاز نکرده‌ام و به زودی تمرین خود را شروع می‌کنم.

 تیرانداز همدانی گفت: خوشحالم که ۲ بار در المپیک و سه بار در بازی‌های آسیایی حضور داشتم و مدال‌های زیادی نیز در بازی‌های آسیایی و عرصه بین المللی کسب کردم.

جام بزرگ می گوید خوشحالم که ۲ بار در المپیک و سه بار در بازی‌های آسیایی حضور داشتم و مدال‌های زیادی نیز در بازی‌های آسیایی و عرصه بین المللی کسب کردم.

او در خصوص عدم حضورش در مسابقات انتخابی المپیک توکیو گفت: در بازی‌های آسیایی جاکارتا از ناحیه مچ و زانو دچار شکستگی شدم و البته مشکل پارگی و کشیدگی رباط تاندون هم داشتم.

تیرانداز همدانی گفت: بعد از آن اتفاق، دوره درمانم خیلی طولانی شد و متاسفانه همه مسابقات انتخابی المپیک توکیو را از دست دادم.

مه لقا جام بزرگ پیرامون بازگشت دوباره به میادین ورزشی به حضور کسب سهمیه المپیک گفت: رقابت سختی را در پیش رو دارم و حریفان قدرتمندی را در کنار خود خواهم دید چراکه تمامی ورزشکاران می‌کوشند تا با کسب سهمیه المپیک، حضور در این عرصه جهانی را تجربه کنند.

او آرزوی خود را حضور دوباره در المپیک دانست و ادامه داد: می‌خواهم با تمام سعی و تلاش به این مهم برسم و انگیزه بالایی برای بازگشت به تمرین و آماده‌سازی دارم.

حل موانع استخدامی جام بزرگ

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در دیدار با این بانوی رشته تیراندازی، از فراهم شدن شرایط استخدامی او در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

 حقیقی گفت: با توجه به مدال آوری جام بزرگ در میادین جهانی و بازی‌های آسیایی طبق مصوبه هیات دولت می‌تواند در دستگاه‌های اجرایی استخدام شود و ما نیز به دنبال فراهم کردن شرایط برای استخدام این بانوی ارزشمند خواهیم بود.

او با بیان اینکه جام بزرگ از مفاخر ورزش استان و کشور استَ،  گفت:این ورزشکاری در سطح استان داریم که سابقه حضور چندین باره در بازی‌های آسیایی و المپیک دارد و جام بزرگ یکی از ورزشکاران پرافتخار استان محسوب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: در کنار مدال آوری جامه بزرگ، وی از ورزشکاران با اخلاق استان نیز محسوب می‌شود و امیدواریم هرچه سریعتر به عرصه قهرمانی بازگردد.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) نیز در این دیدار گفت: ورزش اصلی‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای حفظ تندرستی و ایجاد نشاط در جامعه است و در برد اخیر تیم ملی کشورمان برابر ولز نیز مردم تا ساعت‌ها خوشحالی کردند و غرور ملی در کشور تقویت شد.

سردار مهدی فرجی گفت جام بزرگ نیز بار‌ها با درخشش خود در میادین بین المللی مردم کشور و استان را خوشحال کرده‌است و امیدواریم شاهد درخشش این بانوی ارزشمند در مسابقات آینده باشیم.

او با قدردانی از والدین این ورزشکار همدانی ادامه داد: پدر وی نیز در جبهه حق علیه باطل به کشور خدمت کرد و خانواده این ورزشکار ارزشمند همواره حامی و خدمتگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.