با بومی سازی دانش تولید و پرورش بلدرچین در استان اصفهان، کارشناسان این حوزه موفق به ارتقای کیفی و وزن این پرنده خوراکی شده اند.

مدیرعامل مجموعه کامل تولید تا توزیع بلدرچین دراستان اصفهان گفت: با بهره گیری از نتایج پژوهش‌ها و با تکیه بر دانش داخلی، وزن بلدرچین تولیدی را به ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم رساندیم.

محسن عابدیان با اشاره به واردات بلدرچین با وزن ۱۸۰ تا ۲۲۰ گرم از کانادا و ژاپن گفت: نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشور‌ها هم بلدرچین ۳۵۰ گرمی تولید نمی‌شود، اما در اصفهان توانستیم با تغییر در جیره غذایی این پرنده، وزن آن را افزایش دهیم.

او ادامه داد: اکنون برخی تولید کنندگان خارجی برای استفاده ازدانش بومی ایران و ارتقای کیفی و کمی تولید خود، خواستار همکاری با ما هستند.

این مجموعه تولیدی که در زمینه تولید مولد، جوجه کشی، پرورش، کشتار، بسته بندی وتوزیع و تولید دان پرنده فعالیت می‌کند با تولید ماهیانه ۱۰۰ تن گوشت بلدرچین، بزرگترین تولید کننده کشور است و ظرفیت برتری در بازار جهانی را هم دارد.

فرایند تولید تاتوزیع بلدرچین دراین مجموعه که در شهر‌های اصفهان، گرگاب، گلپایگان و دهاقان فعال است با بهره گیری از تجهیزات داخلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.