رانندگان عبوری از مسیر‌های ارتباطی اسالم به خلخال تجهیزات زمستانی داشته باشند

رئیس اداره راهداری شهرستان خلخال با اشاره به بارش برف و بروز یخبندان رانندگان عبوری از مسیر‌های ارتباطی اسالم به خلخال تجهیزات زمستانی داشته باشند.

معروف خسروی با اشاره به بارش برف و بروز یخبندان از مسیر‌های ارتباطی استان اردبیل به گیلان از رانندگان عبوری از این مسیر‌ها خواست با احتیاط کامل رانندگی کنند و حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال با اشاره به بارش برف در ارتفاعات خلخال گفت: بارش برف در جاده‌های ارتباطی خلخال - گیلان که از شب گذشته آغاز شده هم‌اکنون نیز ادامه دارد و ۵ الی ۸ سانتیمتر برف در سطح جاده بر روی زمین نشسته است.

خسروی با بیان اینکه در حال حاضر سطح راه‌های خلخال به اسالم وپونل هردو برف روبی ونمک پاشی شده اظهارکرد: با این حال به علت شدت حاکمیت هوای سرد، مه غلیظ و کاهش دید افقی هم اکنون عبور از گردنه سخت گذر الماس واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم با احتیاط کامل امکان‌پذیر است.

او بدلیل بارش برف همراه با برودت هوا و بروز یخبندان در محور‌های کوهستانی به خصوص جاده‌های منتهی به استان گیلان از لغزندگی و کندی تردد خودرو‌ها در این محور خبرداد و گفت: به همراه داشتن تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ برای رانندگان عبوری از راه‌های خلخال - گیلان به رانندگان عبوری از این محور‌ها توصیه می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال با اشاره به بارش برف پائیزی آمادگی راهداران این شهرستان را جهت انجام عملیات برفروبی با تمام تجهیزات یادآور شد و اظهار کرد: راهداران مستقر در راهدارخانه الماس خلخال از بامداد امروز با بکارگیری ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی اقدام به برف روبی، پاکسازی و نمک پاشی مسیر‌های پوشیده از برف کرده و هم اکنون نیز در حال خدمات‌رسانی به مسافرین عبوری از راه‌های خلخال به پونل و اسالم هستند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال هم گفت: با بارش برف پاییزی در مناطق مرتفع این شهرستان دمای هوای شهرستان به خصوص مناطق مرتفع از شب گذشته رو به کاهش گذاشته و دمای پیش از ظهر امروز شهر خلخال به ۲ درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با حداقل هوای روز قبل این شهر ۵ درجه سردتر شده است.

غلامرضا گلمرادی ادامه داد: بامداد امروز بیش از ۴ میلیمتر باران در سطح شهر خلخال باریده است که گزارش‌های ارسالی از ایستگاه‌های باران سنجی مناطق مختلف شهرستان بیش از این مقدار است.

او افزود: با توجه به ورود جبهه هوای سرد و بارشی به منطقه بارش برف از ایستگاه روستای میانرودان از توابع بخش شاهرود خلخال به میزان ۵ سانتیمتر گزارش شده وهمچنین کاهش دمای هوا در روز‌های اتی بیشتر شده و بارش برف نیز در ارتفاعات شدت خواهد گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.