مدیریت جمعیت کیفری زندان‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد

 رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بازدید روسای قضایی، دادستان ها و قضات از زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موثر است.

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها  گفت: بازدید روسای حوزه‌های قضایی، دادستان ها، دادیاران و قضات از زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بسیار موثر است و در این بازدید‌ها باید ظرفیت‌های قانونی موجود برای کمک به زندانیان به کار گرفته شود.

او بر بررسی دقیق و هدفمند وضعیت زندانیان تاکید کرد و اظهار کرد: باید آزادی زندانیان و ارائه ارفاقات قانونی به مدددجویان به نحوی مدیریت شوند که امنیت جامعه دچار خدشه نشود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر افزایش میزان دادرسی‌های الکترونیک نیز تاکید کرد و افزود: نظارت بر قرار‌های تامین، توسعه استفاده از پابند‌های الکترونیک و نیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به این مطلب که پرونده اعسار زندانیان باید خارج از نوبت رسیدگی شود، گفت: کمیته پایش زندانیان مجدد در استان راه اندازی شود و بازخوانی پرونده زندانیان انجام شود و افرادی که براساس قانون امکان استفاده از ارفاقات قانونی را دارند، از این تسهیلات ارفاقی بهره‌مند شوند.

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز گفت: برنامه بازدید از زندان‌ها تا پایان سال جاری تدوین و به دادستان‌ها و روسای بخش‌ها ابلاغ شده است.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای بازدید از زندان‌های استان، تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری در استان کرمان با جدیت دنبال می‌شود.

رضا طالبی زاده با اشاره به سهم بالای زندانیان مربوط به مواد مخدر در زندان‌های استان کرمان، اظهار کرد: باید برنامه ریزی‌های لازم برای مدیریت زندانیان این حوزه انجام شود.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود که در دادسرا‌ها و دادگاه‌های انقلاب درراستای مجازات جایگزین حبس در حوزه مواد مخدر توجه ویژه‌ای صورت گیرد و با استفاده از قرار‌های کفالت و وثیقه جلوی ورودی مددجویان به زندان‌ها گرفته شود.

 او بر افزایش استفاده از پابند الکترونیک نیز تاکید کرد و گفت: کم بودن محدوده مراقبتی، عدم استقبال محکومین و مواردی ا این دست موجب عدم بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های این حوزه شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که ۸۱۹ زندانی غیربومی در زندان‌های استان کرمان حضور دارند، گفت: تعداد زندانیان واجد شرایط آزادی مشروط در استان کرمان ۱۹۵ نفر است.

سید مجتبی حسینی با اشاره به اینکه در سال جاری روزانه ۶۲ نفر به زندان‌های استان کرمان وارد شده اند، اظهار کرد: در سال جاری ۵۸۳ نفر با استفاده از آزادی مشروط، ۵۷۲ نفر با استفاده از تعلیق مجازات، ۵۹۶ نفر با گذشت شاکی، ۶۱۸ نفر با مرخصی منجر به آزادی و ۱۳۴ نفر با استفاده از عفو از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

او افزود: در هشت ماهه سال جاری یک هزار و ۸۷۶ بازدید مقامات قضایی از زندان‌های استان کرمان را داشته ایم. مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان یادآور شد: میانگین دادرسی الکترونیک و اعزام زندان به مراجع قضایی ۸۴ درصد است و در شهرستان‌های بافت، کرمان و بم بیش از ۹۰ درصد اعزام‌های به مراجع قضایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

او بیان کرد: در شهرستان منوجان ۱۰۰ درصد اعزام‌ها به مراجع قضایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

برچسب ها: جمعیت کیفری ، دادرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار