ضرورت اقدامات پیشگیرانه موثر در کاهش میزان خاموشی

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: تبدیل کل شبکه مسی به کابل خود نگهدار و ایمن سازی و بهسازی شبکه‌های فرسوده از اقدامات پیشگیرانه موثر در کاهش میزان خاموشی است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه مفهوم پدافند غیر عامل به معنی دفاع در برابر تهاجم با شیوه‌های حفاظت پیشگیرانه است، گفت: در سالیان اخیر اقدامات شاخصی در حوزه اقدامات پیشگیرانه در محدوه عملکرد این شرکت صورت گرفته است.

سلاحی گفت: تبدیل کل شبکه مسی به کابل خود نگهدار و ایمن سازی و بهسازی شبکه‌های فرسوده از اقدامات پیشگیرانه موثر در کاهش میزان خاموشی است.

او با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ عملیات تعمیرات پیشگیرانه زیر نور آفتاب در این شرکت اجرا شده است، گفت: در این طرح ابتکاری عیوب شبکه شناسایی و در مواقع غیر بحرانی و زمانی که شرایط آب و هوایی مساعد است عیوب برطرف می‌شود.

مدیر عامل توزیع برق شیراز گفت: از دستاورد‌های مهم این طرح کاهش چشمگیر خاموشی و به صفر رساندن خطوط برق بحرانی در محدوده عملکرد شرکت است.

سلاحی گفت: در مهمترین اقدام طرح جامع مقابله با مخاطرات در شرکت توزیع برق شیراز تهیه شده است و بر اساس آن الویت‌های شرکت در مقابله با مخاطرات در زمان بحران مشخص شده و نقاط آسیب پذیر نیز در حال رفع است.

او گفت: اقدامات هدفمند اجرایی شده براساس استاندارد‌های مدیریت بحران، تعمیرات پیشگیرانه و آمادگی نیرو‌ها و امکانات و تجهیزات شرکت توزیع نیروی برق شیراز در صحنه حادثه، از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر حفظ پایداری شبکه در شرایط بحرانی است.

در این نشست مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، گفت: امروز صنعت برق با وجود همه مشکلات در ایام تابستان امسال حتی یک ساعت هم با خاموشی برنامه ریزی شده مواجه نبودیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یک الزام محسوب می‌شود، برنامه و اقدامات صنعت برق در سطح کلان کشور و شرکت توزیع نیروی برق شیراز در محدوده تحت مدیریت این شرکت را کارآمد و تاثیرگذار دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اقدامات اجرایی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، در جریان سیل امسال را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: با وجود بارش سنگین مرداد ماه و جاری شدن سیل در بخش‌هایی از استان، به دلیل انجام اقدامات حوزه پدافند غیرعامل شاهد کمترین میزان مشکلات در زمینه تامین برق شهروندان و مناطق سیل زده بودیم.

در این نشست مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، لوح سپاس استاندار فارس برای اجرای برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اهداء و از خدمات این شرکت قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار