۱۴ هزار هکتار گندم در سیستان و بلوچستان کشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی جاری تاکنون ۱۴ هزار هکتار گندم در شهرستان‌های ایرانشهر، خاش، بمپور، میرجاوه، زاهدان، راسک و دلگان کشت شده است.

امان اله طوقی  اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش‌از ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص یابد.

وی از کشاورزان گندمکار خواست جهت ثبت سطوح کشت شده در قالب کشت قراردادی به سامانه GTC.ir مراجعه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای کشت پاییزه گندم تاکنون بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر و ۱۵ هزار تن انواع کود شیمیایی در اختیار کشاورزان گندمکار قرار گرفته است.

وی افزود: از سوی شورای سیاستگذاری قیمت محصولات کشاورزی، قیمت تضمینی هر کیلو گندم در سال زراعی جاری ۱۳۰ هزار ریال اعلام شده است.

طوقی اظهارداشت: استفاده از راهبرد تغییر الگوی کشت یکی از مهمترین این سیاست هاست که می‌تواند موجب حفظ حیات و پایداری کشاورزی استان حتی در شرایط کم آبی باشد که تمرکز بر اجرای این راهبرد در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هر منطقه‌ای با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع آبی مستعد محصولات خاص است که این مهم در طرح الگوی کشت رعایت و جلوی هدر رفت آب گرفته می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با رعایت این الگو در سطح زمین‌های کشاورزی، نه محصولی کم کشت خواهد شد و نه محصولی بیش از نیاز تولید می‌شود و در این صورت بازار نیز به خوبی کنترل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار