فرماندار رشت گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست ساخت، شاهد روانسازی تردد و کاهش بار ترافیکی این شهرستان خواهیم بود.

حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رشت در بازدید از چندین پروژه در حال احداث یا بهسازی پل در محور‌های برون‌شهری شهرستان گفت: کاهش معضلات ترافیکی شهرستان پر رفت و آمد و گردشگرپذیر رشت با برنامه ریزی و تلاش دست اندرکاران صورت عینی خواهد گرفت.

او افزود: با ساخت، تعریض و بهسازی پل‌های در دست ساخت، شاهد روانسازی بار ترافیکی محور‌ها و کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات خواهیم بود.

فرماندار رشت در بازدید از مراحل ساخت پل رودخانه خمام رود که با اعتبار ۸ میلیارد تومانی و از محل اعتبارات ملی از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، خواستار سرعت دهی به اجرای این پروژه و تکمیل هرچه سریع‌تر آن شد تا روانی و ایمنی تردد در محور سنگر به بازقلعه و همچنین رضایت اهالی روستا‌هایی مانند بنکده و نشرودکل تأمین شود.

پل در حال احداث خمام رود با طول ۳۶ و عرض ۱۳/۵ متر هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امام پناهی همچنین در محل تعریض پل سربندان واقع در محور سنگر به کوچصفهان حضور یافت و نداشتن تناسب عرض محور یاد شده با پل موجود و ایجاد گره سنگین ترافیکی در ساعات پرتردد این نقطه را یادآور شد.

او گفت: عملیات تعریض پل سربندان به طول ۴۰ و عرض ۷ متر، با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در حال اجرا است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار رشت در ادامه با حضور در بخش کوچصفهان، از پل در حال اجرای سیاه صوفیان با اعتبار حدود ۳ میلیاردی و پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصدی بازدید کرد.

امام پناهی اظهار امیدواری کرد با اتمام عملیات آسفالت یک کیلومتر راه مجاور پل سیاه صوفیان، شاهد بهره‌برداری همزمان از این پروژه‌ها بوده و موجبات رضایتمندی بیشتر اهالی منطقه فراهم آید.

او به نقش برجسته محور شریانی کوچصفهان به سنگر و سراوان در تردد به سمت شهرستان‌های شرقی استان و بالعکس اشاره کرد و از آغاز عملیات روکش آسفالت این محور به طول ۳ و نیم کیلومتر و عرض ۱۲ متر و اختصاص اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان خبر داد.

کاهش بار ترافیکی رشت با بهره‌برداری از پل‌های در دست ساخت

فرماندار رشت تصریح کرد: ضروری است مسئولان امر نسبت به انجام به موقع وعده‌ها و نظارت بر تحقق تعهدات پیمانکاران، نظارت دقیق و مستمر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.