مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با کم شدن قابل توجه تعداد بیماران، شیوع این بیماری در استان روند کاهشی به خود پیدا کرد.

دکتر بهزاد نجف پور مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اوج گیری آنفلوانزا از اوایل مهر ماه آغاز و در هفته پایانی این ماه تا اواسط آبان به بالاترین حد خود رسید و در اواسط آبان شیب نزولی به خود گرفت و اکنون در مرحله ثبات قرار داریم.

وی ادامه داد: با این وجود امکان شعله ور شدن دوباره آنفلوانزا وجود دارد و باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مورد توجه جدی شهروندان باشد.

این مسوول همچنین گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به آنفلوانزا مشابه کروناست و افراد باید شست و شوی دست ها، پرهیز از حضور در مناطق شلوغ و پرازدحام و استفاده از ماسک را نیز جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه فوتی ناشی از آنفلوانزا در استان قزوین در دوران پیک این بیماری به ثبت نرسیده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به تخصیص واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های مشخص شده از جمله افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کادر بهداشت و درمان، افزود: ۹۰ درصد واکسن‌های تخصیص داده شده، تزریق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار