مهم‌ترین حوادث قزوین امروز دوشنبه هفتم آذر ۱۴۰۱ را در این بسته خبری بخوانید.

 

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ماموران انتظامی شهرستان بوئین زهرا با اشراف اطلاعاتی از نگهداری تعداد قابل توجهی دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در شهر شال که به صورت غیرقانونی در یک ساختمان مسکونی مورد بهره برداری قرار گرفته بود، مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فردی منزل مسکونی خود را به محلی برای فعالیت دستگاه‌های ماینر اختصاص داده و به صورت غیر مجاز از برق شهری استفاده می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در این عملیات ۲۱ دستگاه ماینر و متعلقات که همگی فاقد مدارک گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی استان، ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این رابطه تمامی دستگاه‌ها و متعلقات موجود از محل جمع آوری و فرد متخلف نیز به همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سردار ابراهیمی اظهار داشت: تهیه دستگاه‌های استخراج ارز به صورت قاچاق و استفاده غیر مجاز از برق شهری برای به کارگیری آن جرم بوده و ماموران پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد خواهند کرد.

كشف محموله توتون پیپ قاچاق درعملیات مشترک پلیسی

سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان مشخص شد، یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ قصد انتقال محموله توتون پیپ قاچاق از مرز‌های غربی کشور به مقصد استان‌های مرکزی را دارد که اطلاعات تکمیلی در اختیار پلیس استان "کردستان" قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان "کردستان" پس از بررسی اطلاعات دریافتی از قزوین و انجام اقدامات فنی و مراقبتی در نهایت خودرو مورد نظر درمحور" بیجار- بابارشانی "شناسائی شد.

سرهنگ عبدالمالکی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان طی یک عملیات غافلگیرانه خودرو را توقیف و در بازرسی بعمل آمده، ۳ هزار و ۸۴۰ بسته توتون پیپ قاچاق را کشف و یک نفر نیز در این خصوص دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان با بیان این که کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی کالا‌های کشف شده را ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرده اند، خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف چوب قاچاق در  آبگرم

فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت:ماموران گشت انتظامی بخش"آبگرم" شهرستان آوج حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان حامل چوب جنگلی مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند. 

سرهنگ علی زرینی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن توسط ماموران، ۹۰۰ کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره جنگلبانی بود، کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آوج با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۱۵ تن چوب قاچاق در " آوج "

فرمانده انتظامی شهرستان آوج  گفت:: ماموران گشت کلانتری مرکزی این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو کامیون بنز باری حامل چوب جنگلی مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند. 

سرهنگ زرینی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن توسط ماموران، ۱۵ هزار کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره جنگلبانی بود، کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آوج با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار