دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگام دام زنده کرمانشاه گفت : هم اکنون قیمت هر کیلو دام زنده سبک ۱۰۵ هزار تومان است که این قیمت در گذشته و قبل از صادرات دام زنده ۸۵ هزار تومان بود.

نوری دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگام دام زنده کرمانشاه قیمت واقعی هر کیلو دام زنده برای اینکه تولیدکنندگان ضرر نکنند را ۱۲۰ هزار تومان برآورد کرد و گفت : قیمت انواع علوفه چند برابر شده، برای نمونه جو افزایش قیمت حدود ۱۰ برابری داشته و طبیعی است که قیمت دام زنده هم افزایش یابد.

نوری با بیان اینکه در حال حاضر قیمت همه کالا‌ها بالا رفته و فقط دام نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه تا قیمت دام زنده پنج هزار تومان بالا می‌رود، همه سراغ صادرات می‌آیند.

وی سپس اشاره‌ای هم به لزوم برقراری مجدد صادرات دام زنده به محض بهبود شرایط داشت و تاکید کرد: همانطور که پیشتر گفتم از ۱۵ فروردین وضعیت عرضه دام بهتر می‌شود و لازم است از همین الان برای از سرگیری صادرات دام زنده در آن زمان برنامه‌ریزی کرد، بگونه‌ای که کار‌های آن از ۱۵ اسفند آغاز شود و برای ۱۵ فروردین بتوان دام را صادر کرد.

وی ۱۵ فروردین تا اول تیر و پس ازآن اواخر شهریور تا نیمه آذر را بهترین زمان برای صادرات دام زنده دانست که عرضه زیاد است و ادامه داد: تقاضا داریم از همین حالا برای صادرات دام در آن ایام با کسب نظر از بخش خصوصی و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده برنامه‌ریزی شود.

به گفته نوری، سهمیه امسال صادرات دام زنده استان کرمانشاه ۱۵۰ هزار راس بوده که تاکنون حدود ۸۰ هزار راس آن صادر شده است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده صادرات را تنها راهکاری دانست که می‌تواند در شرایط کنونی از تولیدکنندگان حمایت کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.