آغاز کشت گندم و کلزا در ۴۷ هزار هکتار از اراضی دزفول

عملیات کشت گندم و کلزا در ۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول با اشاره به کشت کلزا در سطح چهار هزار هکتار از مزارع این شهرستان گفت: کشت گندم دیم و آبی در سطح ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

احمد زارعی می گوید: حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول به کشت گندم آبی و ۱۳ هزار هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

او به کشاورزانی که در نظر دارند گندم کشت کنند توصیه کرد به مراکز جهاد کشاورزی در سطح دهستان‌های شهرستان برای عقد قرارداد و دریافت توصیه‌های فنی و نهاده‌های مربوطه مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با پیش بینی برداشت حدود ۱۴۰ هزار تن گندم از این اراضی گفت: محصول گندم دزفول از نیمه اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

آقای زارعی در خصوص کشت کلزا نیز گفت: حدود چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول زیر کشت کلزای دیم و آبی رفته است که پیش بینی می‌شود از این سطح، حدود هشت هزار تن محصول برداشت شود.

او با پیش بینی برداشت حدود هشت هزار تن کلزا از این اراضی کشاورزی ادامه داد: برداشت محصول کلزا از نیمه فروردین ماه در شهرستان دزفول آغاز و تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از کشاورزان خواست برای مراقبت هرچه بهتر مزارع کلزا هنگام عملیات داشت، کودپاشی و مبارزه با علف‌های هرز را جدی بگیرند.

سالانه حدود ۲ونیم میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در دزفول تولید و وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود.

برچسب ها: کشت گندم ، کشت کلزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار