مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: مردم شهرستان اشکذر بیش از یک دهه چشم انتظار بودجه برای ساخت کانون پرورش فکری در این شهرستان هستند.

عالیه قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد افزود: سرمایه گذاری در حوزه کودک نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

او بیان کرد: کشور‌هایی موفق هستند که کودکان آن‌ها در محیط مناسبی رشد کرده باشند و یکی از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد فضای مناسب برای رشد و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان ایرانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد تصریح کرد: به جز شهرستان اشکذر، همه شهرستان‌های استان یزد دارای کانون پرورش فکری هستند.

قوامی گفت: ۱۲ سال از کلنگ زنی مرکز کانون فکری شهرستان اشکذر گذشته است و زمین این مرکز ۱۲ سال پیش به وسیله خَیِر اهدا شده است.

او بیان کرد: کلنگ احداث مرکز کانون همان زمان به زمین زده شده، اما بودجه‌های محدود سبب شده این پروژه نیمه کاره باقی بماند.

قوامی گفت: کانون تنها بهره‌بردار این پروژه است و روند احداث بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد تصریح کرد: این پروژه اکنون دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است و تنها چهار میلیارد تومان به صورت نقدی برای تکمیل و سه میلیارد تومان برای تجهیز نیاز دارد.

او گفت: کتاب‌های این مرکز کانون از سه سال پیش آماده است و ۱۲ هزار جلد کتاب به نام مرکز اشکذر مُهر شده است.

قوامی ادامه داد: در صورت بهره‌برداری از مرکز کانون اشکذر حداقل هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان این شهرستان زیر پوشش خدمات فرهنگی، آموزشی، هنری و مهارتی کانون پرورش فکری قرار می‌گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از پروژه شهرستان اشکذر بازدید کرده است و مقرر شده اداره مسکن و شهرسازی استان یزد از طریق مناقصه پیمانکار پروژه را هرچه سریع‌تر معرفی کند.

او بیان کرد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تاکنون به این پروژه تخصیص یافته است و مقرر شده سال ۱۴۰۱ مرکز کانون اشکذر به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار