حیدر‌هایی گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی حوزه کودکان کار وظیفه اصلی ساماندهی این کودکان را به عهده دارد.

سرپرست امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان و با بیان اینکه «حدود ۸۰ تا ۸۲ درصد از جمعیت کودکان کار در مجموع کشور را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند»، گفت: در شهری مثل تهران این آمار به ۶۳ درصد می‌رسد که بیشتر آنان را در ابتدا اتباع افغانستانی و قسمت کوچکی را هم اتباع پاکستانی به همراه اتباع سایر کشور‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته سرپرست امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور 500 نفر از این کودکان در 20 مرکز سازمان بهزیستی در سراسر کشور نگهداری می‌شوند.

حیدرهایی از هموطنان خواست در صورت مشاهده کودکان کار اتباع جهت کمک به این کودکان با مراکز اورژانس اجتماعی 123 تماس بگیرند.

سرپرست امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان نیز خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی حوزه کودکان کار وظیفه اصلی ساماندهی این کودکان را به عهده دارد و این وظیفه در قانون برنامه ششم، برنامه هفتم و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در قالب شناسایی، جذب و پذیرش کودکان کار به این سازمان سپرده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
کمترین آسیب میلیونی آوردن مهاجر در ایران خوب بروید آنقدر کشورشان استان وشهر وا مکانات دارد بروید شرایط برگشت به وطنشان را تسهیل ودر آنجا به اینها خدمات رسانی کنید که به نفع هر دو کشور است.
آخرین اخبار