سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: ۱۴ میلیارد تومان محصولات هنرمندان صنایع‌دستی استان نیمه نخست امسال به فروش رفت.

سمانه سلطانی‌پور  ابراز داشت: هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در ۵۲ رشته مانند سفالگری، میناکاری، معرق‌کاری، منبت‌کاری، سرامیک، بافت‌های داری و چرم‌دوزی فعالیت دارند و دست‌سازه‌های خود را در بازار عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بازار فروش محصولات صنایع‌دستی استان سمنان، افزود: از تمام ظرفیت‌ها کمک خواهیم گرفت تا در کنار توسعه، ترویج و آموزش، در زمینه فروش محصولات تولیدی استان از صنعت‌گران حمایت و موجب دلگرمی آنان شود.

سلطانی‌پور تصریح کرد: راه اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای عرضه کالا‌های دست‌ساز و فروش و رونق اقتصادی برای فعالان و هنرمندان این عرصه است و فروش صنایع دستی استان سمنان در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فصلی و مناسبتی که از نظر هنرمندان رضایت‌بخش بود و تداوم برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در دستور کار است.

وی تصریح کرد: تولید محصول کاربردی و باکیفیت، متناسب با نیاز روز و توجه به مؤلفه خلاقیت و نوآوری، نقش مؤثری در فروش دارد و انتظار می‌رود هنرمندان با عرضه تولیدات متنوع و باکیفیت، به میزان فروش مناسب دست یابند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در استان در ۵۲ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند.

هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در رشته‌هایی مانند سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب، گوهر تراشی، زیورآلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن‌دوزی سنتی، نمدمالی، قلم‌زنی، و حوله‌بافی، مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.