دبیرکل جنبش النجباء عراق تایید کرد اقلیم شمال این کشور جدایی طلب است و به خرابکاران پناه می‌دهد.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء در حاشیه سفر به مسکو و دیدار با تعدادی از مقامات ارشد سیاسی و دینی روس، به دعوت شبکه بین‌المللی روسیا الیوم برای مصاحبه اختصاصی پاسخ مثبت داد.

  شیخ «اکرم الکعبی» در خصوص مسائل داخلی عراق، منطقه و حوزه بین‌الملل گفت: جهان تک‌قطبی امروز به پایان رسیده و تقابل محور خیر با محور شر (به سرکردگی آمریکا و ناتو در کنار مافیای اقتصادی) به شکل‌گیری جهان چندقطبی انجامیده است. نقش‌آفرینی روسیه و دیگر کشور‌های محور خیر مثل ایران و چین و عراق، جهان چندقطبی را شکل داده و باعث تضعیف نقش آمریکا شده است.

 او در ادامه افزود: آمریکا شیطان بزرگ و منشأ هرگونه شرارت در جهان از جنگ‌های داخلی گرفته تا شیوع بیماری‌های مسری است. ما میزان و کیفیت این تأثیر را در عراق و غرب آسیا می‌بینیم که با عقب‌نشینی آمریکا، فعالیت تکفیری‌ها نیز به‌طور تقریبی تعطیل شده است.  در سوریه و در جریان حملات ما به گروهک تروریستی «نورالدین الزنکی» چند تن از درجه‌داران و مستشاران آمریکایی که در کنار این گروه می‌جنگیدند، به هلاکت رسیدند.

الکعبی اضافه کرد: نه تنها گروه‌های مقاومت، بلکه دولت عراق نیز باید یک تصمیم اساسی بگیرند تا به اشغالگری پایان دهند. ما به‌عنوان مقاومت، به گزینه نظامی پایبندیم و آن را تنها راه‌حل می‌دانیم. گزینه سیاسی نه در گذشته مفید بوده و نه در آینده فایده‌ای خواهد داشت.  در سایه ضربات مقاومت، آمریکا مجبور می‌شود به مذاکره با دولت عراق تن دهد و بغداد دست برتر را خواهد داشت.

 شیخ اکرم الکعبی تاکید کرد سلاح مقاومت متعلق به امام دوازدهم شیعیان (عج) است و تنها به صاحب شرعی آن تسلیم خواهد شد. آنچه علیه سلاح مقاومت شنیده می‌شود، جنگ روانی است و تسلیم سلاح مقاومت اتفاق نخواهد افتاد.

 او رابطه محور مقاومت عراق با ایران را نیز اینگونه توصیف کرد: رابطه ما با ایرانی‌ها، رابطه محور مقاومت است. تعامل ایرانی‌ها با ما محترمانه بوده و با تعامل دیگران (آمریکایی‌ها) با دوستان خود متفاوت است.

دبیرکل النجباء تاکید کرد با تضعیف نقش آمریکا در عراق ـ به‌ویژه پس از جنگ اوکراین ـ ما از طریق منابع اطلاعاتی خود دریافتیم که نقش رژیم صهیونیستی افزایش یافته است. پیش‌تر رژیم صهیونیستی تحت حمایت خاندان حاکم در اربیل حضور داشت، اما هم‌اکنون این رژیم در حال جایگزینی  حضور صهیونیست‌ها در عراق با آمریکایی ها است و مقاومت اجازه این حضور را نخواهد داد.

الکعبی فاش کرد: خاندان تجزیه‌طلب بارزانی بدون هماهنگی با دولت مرکزی، نفت کشور را می‌فروشند و به خرابکاران پناه می‌دهند. دولت اگر اراده کند، با وجود بازو‌های قدرتمندی مانند الحشد الشعبی، ارتش و نیرو‌های امنیتی، می‌تواند حاکمیت خود را بر اربیل تحمیل کند.  خاندان بارزانی هر اعتراضی را سرکوب می‌کنند و بسیاری از احزاب مخالف، اجازه ورود به اربیل را ندارند؛ همزمان به موساد و صهیونیست‌ها اجازه حضور در اربیل را می‌دهند.

دبیرکل نجباء در پایان نیز اعلام کرد دولت عراق در رابطه با عربستان رویکرد خاصی دارد و آن‌ها به آن احترام می‌گذارد. با این وجود مقاومت عراق نیز متقابلا رویکرد خاصی دارد و از دولت می‌خواهد که به این رویکرد احترام بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
چقدر دیر متوجه شد
آخرین اخبار