سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : تردد کامیون‌های صادراتی به عراق در مرز‌های خسروی و پرویزخان در این شهرستان روندی افزایشی و رو به رشد دارد.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : در سه روز گذشته بیش از سه هزار کامیون حامل کالا‌های صادراتی وارد مرز‌های خسروی و پرویزخان در این شهرستان شده که حجم بی سابقه‌ای است.

وی اظهار داشت: هم اکنون روزانه به طور میانگین بیش از ۸۰۰ کامیون حامل انواع کالا‌های صادراتی وارد مرز رسمی پرویزخان می‌شوند تا این کالا‌ها پس از تخلیه و بارگیری با کامیون‌های عراقی به مقصد اقلیم کردستان عراق در شمال این کشور انتقال یابد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: بیش از ۴۵۰ کامیون حامل کالا‌های ایرانی نیز از مرز رسمی خسروی برای صادرات به حوزه حکومت مرکزی عراق تردد می‌کنند.

حیدری ادامه داد: با توجه به صادرات میوه و تره بار در فصل پاییز و زمستان به حوزه اقلیم کردستان عراق، روند تردد کامیون‌های صادراتی و صادرات از مرز رسمی پرویزخان روندی رو به رشد دارد.

وی اضافه کرد: حجم تجارت خارجی از مرز پرویزخان از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده که این در قالب صادرات، واردات، ترانزیت مبدا و مقصد و خروج و ورود موقت است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.