مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: مزارع پرورش آبزیان در اردبیل تجهیز می‌شود.

محمد اله‌بخش با تاکید بر توسعه اشتغال پایدار با صنعت آبزی‌پروری گفت: طرح توزیع رایگان دستگاه هواده با هدف حمایت از تولید و افزایش بهره‌وری همزمان با هفته بسیج در استان اردبیل اجرا شد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به مجهز کردن استخرهای پرورش ماهی به دستگاه‌های هواده گفت: این اقدام بر اساس رویکردهای جدید اداره کل شیلات استان و با هدف اقتصادی کردن فعالیت‌های شیلاتی، مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی و استفاده از فناوری‌های جدید است.

او با بیان اینکه در دنیا نیز موفقیت بخش‌های خصوصی در تولید آبزیان متکی به مکانیزاسیون است، می گوید: در استخرهای پرورش ماهی با تراکم بالا، میزان اکسیژن کاهش می‌یابد به همین سبب و برای ایجاد حرکت دورانی داخل استخر و تولید اکسیژن دستگاه‌های هواده نصب می‌شود.

اله‌بخش به برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های مدرن برای تولید آبزیان با روش مکانیزه و ارتقا تولید اشاره کرد و گفت: هر قدر زیرساخت‌ها در بخش آبزی‌پروری افزایش یابد و به سمت مکانیزه کردن مزارع سوق داده شود، می‌تواند به توسعه شیلات، افزایش اشتغال و تولید ماهی کمک کند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل وی همچنین می گوید: در اردبیل ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصادی در بستر شیلات وجود دارد و با توجه به وجود منابع آبی مختلف و همچنین دارا بودن ظرفیت‌های متعدد در استان، استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی شامل صنعت آبزی‌پروری و صنایع وابسته به آن بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.