کارکنان در انگلیس برای اعتصاب آماده می‌شوند

 کارکنان انگلیسی در پی کاهش قدرت خریدشان به علت افزایش تورم، برای اعتصاب‌های گسترده آماده می‌شوند.

کارکنان بخش‌های تولیدی در انگلیس در تعطیلات کریسمس سریالی از اعتصاب‌ها را برگزار می‌کنند. کارکنان خواهان افزایش حقوق‌هایشان برای مقابله با بحران معیشتی در پی افزایش تورم به بیش از ۱۱ درصد هستند.

به گزارش الميادين، انگلیس در انتظار اعتصاب‌های سریالی در تعطیلات کریسمس است. کارکنان بنادر، فرودگاه ها، راه آهن، پست، معلمان، شهرداری‌ها و کارکنان دانشگاه‌ها علیه کارفرمایان قیام می‌کنند تا حقوق‌هایشان بهبود پیدا کند. در‌های بیمارستان‌های انگلیس اواسط ماه آینده بسته خواهد شد، زیرا پرستاران این کشور قصد دارند بزرگترین اعتصاب را در طول تاریخ برگزار کنند.

این در حالی است که ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در بازدید از یکی از بیمارستان‌ها تاکید کرد دولت او توانایی افزایش حقوق پرستاران را به میزان ۱۹ درصد ندارد.

نخست وزیر انگلیس گفت: می‌دانیم که اوضاع برای همه مردم به علت افزایش تورم دشوار است. به همین علت، طرح ما برای کاهش تورم است. اما به اعتقاد من، درخواست اتحادیه‌ها برای افزایش ۱۹ درصدی حقوق‌ها، خواسته‌ای است که نمی‌توان آن را پذیرفت. به همین علت، وزیر بهداشت با اتحادیه‌ها دیدار خواهد کرد به این امید که راهی برای حل بحران پیدا شود.

روز جمعه سیاه در لندن عادی نبود، زیرا با اعتصاب کارکنان بخش خصوصی همزمان شد و آن‌ها برای جلوگیری از فروش در این روز تلاش کردند.

دولت انگلیس می‌گوید افزایش حقوق‌ها، باعث طولانی شدن مدت تورم و وخیم‌تر شدن بحران معیشتی می‌شود. این در حالی است که اتحادیه‌های کارگری معتقدند سیاست دولت باعث افزایش تعداد فقیران می‌شود، زیرا قدرت خرید آن‌ها کاهش می‌یابد و کشور وارد مرحله رکود اقتصادی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار