عرضه مستقیم مرکبات مازندران در تهران کلید خورد

عرضه مستقیم مرکبات مازندران در بازار تهران با ارسال روزانه ۳۰۰ تُن انواع پرتقال و نارنگی کلید خورد.

سیدرحیم بخشی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران گفت: عرضه مستقیم مرکبات استان در بازار تهران با هدف حذف دلالان با ارسال روزانه ۳۰۰ تُن انواع پرتقال و نارنگی کلید خورد.

او افزود: کاهش بازار فروش یکی از دغدغه‌های جدی تولیدکنندگان و باغداران استان در ماه‌های گذشته بوده که استانداری مازندران با همراهی جهاد کشاورزی راهکار‌های جدیدی را برای عرضه محصولات باغی آغاز کرد.

بخشی گفت: با شهرداری تهران از هفته‌های قبل رایزنی‌های فشرده‌ای در ارتباط با عرضه مستقیم مرکبات مازندران انجام شد و از سه روز گذشته تاکنون روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تن انواع پرتقال و نارنگی به پایتخت ارسال می‌شود.

او هدف از پیاده سازی این طرح را کاهش دغدغه باغداران برای عرضه و فروش محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: با حذف دلالان در زمان حاضر مرکبات استان ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد در حالی که واسطه‌ها پرتقال درجه یک و ممتاز را از سر باغ کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌خرند.

بخشی گفت: متاسفانه به دلیل انجام نشدن عرضه مستقیم مرکبات در سال‌های گذشته، واسطه‌ها و دلالان این میوه‌ها را با حداقل قیمت از تولیدکنندگان می‌خریدند و به قیمت دلخواه خود به فروش می‌رساندند که با این طرح در تلاشیم درآمد کشاورزان افزایش یابد و دست دلالان از این بازار عرضه و تقاضا کوتاه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.