اصلاح الگوی کشت در بیله‌سوار با جدیت پیگیری می‌شود

فرماندار بیله‌سوار گفت: توجه به اصلاح الگوی کشت و مصرف آب ضروری است و باید از کشت محصولات پر آب‌بر در شهرستان جلوگیری شود.

صاحبعلی اصغری گفت: جلوگیری از کشت محصولات پر آب‌بر که صرفه اقتصادی ندارند، در دستور کار است و با جدیت پیگیری می‌شود.

فرماندار بیله سوار در نشست با جمعی از کشاورزان پیشرو شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: با توجه به حیاتی بودن موضوع آب برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی و… باید با همت مضاعفی در راستای اصلاح الگوی مصرف و کشت گام برداشت.

اصغری تاکید بر سرعت‌بخشی نسبت به اصل اصلاح الگوی کشت در سطح شهرستان گفت: هشدار‌های ناشی از کم‌آبی باید منجر به تسریع در روند تغییر سبک کشاورزی شود و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، بذر مناسب و شیوه‌های نوین کاشت، داشت و برداشت باید مد نظر کشاورزان قرار گیرد.

او پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی در مورد نیاز مضاعف کشور‌ها به مواد غذایی در دهه‌های پیش رو را یادآور شد و افزود: با توجه به اهمیت ویژه آب به ویژه برای مصارف کشاورزی، در سطح کشور باید نگاه‌ها به سمت اصلاح اساسی الگوی کشت و بالا بردن میزان بهره‌وری از کمترین مصارف باشد.

فرماندار بیله سوار یکی از مهمترین ضرورت‌های حوزه تأمین مواد غذایی را اصلاح الگوی مصرف آب در بخش تولیدات کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: ضروری است برنامه‌ریزی‌ها در راستای ترویج کشت محصولات کم آب‌بر، مقاوم در برابر کم‌آبی و پر بازده باشند.

اصغری با تاکید بر جلوگیری از کشت محصولات پر آب‌بر که صرفه اقتصادی ندارند، اضافه کرد: با توجه به حیاتی بودن موضوع آب برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی و … بایستی با همت مضاعفی در راستای اصلاح الگوی مصرف و کشت گام برداشت.

او همچنین ضرورت توجه متولیان مربوطه به پایداری و تعالی ارزش غذایی محصولات کشاورزی و نیز درصد ارگانیک بودن آن‌ها را یادآور شد و بیان کرد: در راستای کسب مؤلفه‌های لازم برای رقابت تولیدات کشاورزی در بازار‌های بین‌المللی، عمدتاً به دنبال کیفیت محصولات اعم از سلامت غذایی آن‌ها باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.