مدیرکل زندانهای خراسان رضوی گفت: ۷۲۲ زندانی در قالب اجرای طرح نذر هشتم ویژه آزادی زندانیان بدهکار نیازمند، در استان آزاد شدند.

سعید سرباز جانفدا مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: نمازگزاران مساجد خراسان رضوی، ستاد امور مساجد، ستاد دیه و مجموعه قضایی استان با جمع آوری ۲۰۰ میلیارد ریال کمک از خیرین نمازگزار و ارائه ارفاق‌های قضایی، زمینه آزادی این تعداد زندانی را فراهم کردند.

او افزود: طرح نظر هشتم در مدت ۲ سال گذشته که با تاسی از رأفت امام رضا علیه السلام نامگذاری شده، اکنون این طرح الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شده است.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: توجه ما امروز به جذب منابع آزاد سازی زندانیان بدهکار و نیازمند است و از طرفی به دنبال تدابیری هستیم که زندانی پس از آزادی مورد حمایت مدنی و اجتماعی باشد تا دوباره به ورطه بزهکاری نیفتد.

جانفدا بیان کرد: اجرای این طرح نیاز به حمایت داشت و در این میان مجموعه امور مساجد استان قدم پیش گذاشت و از طریق مومنان نمازگزار جمع آوری کمک‌ها را رقم زد.


بیشتر بخوانید


 او تصریح کرد: البته هم اینک ستاد دیه و مجموعه قضایی خراسان رضوی با انجام ارفاق‌های قضایی، آزادی زندانیان را تسریع و تسهیل کرد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی تاکید کرد: امروز در دومین سالگرد اجرای طرح و بیست و پنجمین نذر هشتم نیز ۹۸ مددجو در سطح استان آزاد شدند که ۳۲ نفر از آنان از شهرستان مشهد هستند.

جانفدا اظهار کرد: این تعداد زندانی نیازمند با کمک ۴۵ میلیارد ریالی نمازگزاران آزاد شدند که بخشی از آن توسط نمازگذاران مسجد امیرالمومنین (ع) مشهد صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.