جنبش حماس مواضع موجود در حمایت از آرمان فلسطین را ارزشمند توصیف کرد و خواستار حمایت از ملت فلسطین شد.

جنبش حماس مواضع همه حامیان مبارزه ملت و مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را ستود و خواستار افزایش هماهنگی و کمک به مردم فلسطین با همه ابزار‌های موجود و همچنین تحرک مستمر برای تببین و افشای جنایات اشغالگران و منزوی کردن اسرائیل تا نابودی کامل آن از روی زمین شد.

به گزارش پایگاه خبری «الرساله»، جنبش حماس روز سه شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین اعلام می‌کنیم که سرزمین تاریخی فلسطینی از نهر تا بحر، سرزمین اصلی فلسطین است و در قلب این سرزمین قدس و مسجد الاقصی قرار دارد و رژیم غاصب صهیونیست هیچ مشروعیت و حاکمیتی بر این سرزمین ندارد.

جنبش حماس افزود: مسئولیت آزادی سرزمین اشغالی فلسطین تنها بر عهده ملت فلسطین نیست بلکه مسئولیت مشترک امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان برای پایان دادن به طولانی‌ترین و خطرناک‌ترین اشغالگری یک رژیم کینه توز است.

در این بیانیه آمده است: همه نسل کشی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت ما و تصمیمات ظالمانه این رژیم برای تقسیم سرزمین تاریخی فلسطین نمی‌تواند صدا و فریاد ملت فلسطین و آزادگان جهان را در دفاع از فلسطین و همبستگی با آن خاموش کند و شعله‌های مقاومت و ایستادگی را در درون فرزندان فلسطین از بین ببرد.

جنبش حماس در این بیانیه خاطرنشان کرد: روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین امسال در سایه فضای مملو از عشق به فلسطین و پیروزی ملت فلسطین است که توسط ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان در جام جهانی قطر ایجاد شده است و نشان دهنده دلبستگی ملت‌ها به فلسطین و مخالفت آن با هرگونه اشکال عادی سازی با رژیم صهیونیستی جنایتکار است؛ جنایتکاری که هنوز خون ملت‌های عربی و اسلامی از دستانش می‌چکد.

اقدام مجمع عمومی سازمان ملل که در آن ۲۹ نوامبر هر سال را به عنوان روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین تصویب کرده است بار دیگر یادآور مسئولیت تاریخی است که بر دوش این مجمع و همه موسسه‌های سازمان ملل و جامعه بین المللی مبنی بر ضرورت حمایت از ملت فلسطین و مبارزه آن برای پایان دادن به اشغالگری، حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین حمایت از حق تعیین سرنوشت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار