«مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» شعار مانور زلزله و ایمنی

مانور زلزله و ایمنی امروز در ۲۰ مدرسه گیلان به صورت نمادین اجرا شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان، در این مانور گفت: به مناسبت ۸ آذر «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» مانور زلزله و ایمنی در برابر بلایای طبیعی در ۲۰ مدرسه گیلان به صورت نمادین برگزار شد.
امیر مرادی هدف از برگزاری این مانور را آشنایی و آمادگی هر چه بیشتر دانش آموزان برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله دانست و افزود: مانور‌های این چنینی دانش آموزان را برای مقابله وعکس عمل سریع و درست در برابر حوادث، آماده خواهد کرد.
سیاوش غلامی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه مانور «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» مانور زلزله و ایمنی در برابر بلایای طبیعی به طور همزمان و در قالب طرح دادرس هلال احمر در حال اجرا است، گفت: تا کنون دانش آموزان ۳۶۰ مدرسه در مقطع دبیرستان در طرح دادرس شرکت داشتند.
وی افزود: آمادگی دانش آموزان برای روز‌های سخت بحرانی و همچنین انتخاب افراد آموزش دیده به عنوان داوطلب جمعیت هلال احمر از جمله اهداف برگزاری این مانور و طرح است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که در طرح دادرس شرکت کرده اند در المپیاد ایمنی که در تابستان سال آینده برگزار می‌شود شرکت خواهند داشت.
غلامی افزود: ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از دانش آموزان تا پایان سال آموزش‌های لازم ایمنی و مقابله با بحران‌ها را از نیرو‌ها و امدادگران جمعیت هلال احمر فرا خواهند گرفت.
فرماندار رشت هم در این مراسم گفت: اجرای مانور‌های ایمنی در برابر بحران‌ها یکی از برنامه‌های فرمانداری رشت است و در این زمینه فرمانداری و ادرات این شهرستان و همه دستگاه‌های ذی ربط شرکت داشتند.

حمید رضا امام پناهی افزود: با برگزاری چنین مانورهای، دستگا‌های امداد رسان نیز در مقابله با بحران‌ها آماده خواهندشد.

برچسب ها: زلزله ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.