مهم‌ترین حوادث ۸ آذر‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه هشت آذر‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق و کشف ۵۰ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق و اعتراف وی به ۵۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و قطعات خودرو در سطح شهر شیراز، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: با بررسی‌های انجام شده و تحقیقات پلیسی، کارآگاهان متوجه شدند که سرقت‌ها توسط یک نفر انجام می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی، طی یک عملیات منسجم، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه متهم دارای سوابق متعدد کیفری می‌باشد، گفت: متهم در تحقیقات به ۵۰ فقره سرقت اماکن و قطعات خودرو اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی اموال سرقتی از قبیل کپسول، کابل، پیک نیک و ... کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد، افزود: مالکان اماکن خصوصی می‌بایست راه‌های ورودی به ساختمان را ایمن ساخته، و به تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین‌های مدار بسته و ... مجهز کنند و مطمئن شوند که کلید ساختمان در اختیار افراد ناشناس یا غیر مطمئن قرار ندارد.

قاتل متواری در دام پلیس زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: قاتلی که در دوم مهرماه سال جاری مردی ۴۹ ساله را در یکی از روستا‌های این شهرستان به قتل رسانده بود دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: در پی وقوع یک فقره تیرانداری با اسلحه منجر به قتل یکی از شهروندان در یکی از روستا‌های این شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل به دلیل اختلافات شخصی با یکی از اهالی محل اقدام به تیراندازی به سمت منزل آن می‌کند که متاسفانه تیر به فردی ناشناس که در آن کوچه در حال تردد بوده اصابت و منجر به قتل وی می‌شود و سریعا فرد ضارب از محل حادثه متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: ماموران انتظامی از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل را پس از ۲ ماه (۶ آذرماه) شناسایی و وی را در یکی از روستا‌های این شهرستان دستگیر کنند.

سرهنگ صالحی‌فرد با اشاره به اینکه قاتل ۲۸ ساله در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر قتل اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه شکاری فاقد مجوز نیز کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: مجرمان و هنجارشکنان هیچگاه نمی‌توانند از مجازات قانونی فرار کنند و پلیس با اینگونه افراد قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

شکارچی پرندگان کمیاب در پاسارگاد در دام پلیس

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری شکارچی پرندگان کمیاب توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در راستای برخورد با شکارچیان غیرمجاز، ماموران پلیس امنیت عمومی پاسارگاد حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی دقیق از این خودرو، ۴ عدد پرنده کمیاب از نوع "دلیجه" به همراه تجهیزات شکار کشف کردند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: محیط زیست به عنوان یک سرمایه و دارایی گرانبهای ملی است و پلیس با اقتدار کامل با متخلفان برخورد می‌کند.

دستگیری متهمان و کشف ۵ قبضه اسلحه غیرمجاز در خفر

فرمانده انتظامی خفر از کشف ۵ قبضه اسلحه جنگی و شکاری و مقداری مهمات در بازرسی از دو منزل خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان گفت: در پی خبر واصله مبنی بر نگهداری سلاح غیرمجاز توسط افرادی در محلات شهر خفر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات هوشمندانه و فنی و اطمینان از صحت و سقم موضوع طی هماهنگی با مرجع قضائی به محل اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری ۳ نفر در این رابطه شدند.

فرمانده انتظامی خفر گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از دو مخفیگاه متهمان ۳ قبضه سلاح شکاری و ۲ قبضه سلاح جنگی و تعدادی مهمات مربوطه کشف کنند.

سرهنگ احمدیان با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، به برخورد قاطعانه پلیس با دارندگان و حاملان سلاح‌های غیرمجاز اشاره کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در این زمینه مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف موادمخدر و سلاح و مهمات در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف تریاک به همراه سلاح و مهمات در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: ماموران انتظامی "نی‌ریز" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این کامیون موفق به کشف ۲ کیلوگرم تریاک، ۳ قبضه کلت کمری، ۳ خشاب و ۹۵ تیر جنگی مربوطه که به صورت ماهرانه در پشت باطری جاساز شده بود کشف کردند.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار ماموران این شهرستان است.

قاچاق احشام با خودرو‌های شوتی

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۰ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه سواری شوتی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی فسا حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به ۲ سواری پژو پارس مشکوک و آن‌ها را با اقدامات تخصصی متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۲۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه در این خصوص هر ۲ راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: احشام مکشوفه تحویل ستاد تملیکی استان شدند.

دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت برای خودرو‌های عبوری در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۸ نفر از عاملان ایجاد مزاحمت برای خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در پی اعلام ۲ مورد ایجاد مزاحمت در محور‌های مواصلاتی شیراز-اصفهان از طریق رانندگان خودرو‌های عبوری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات تخصصی موفق شدند ۸ نفر از عاملان ایجاد مزاحمت برای خودرو‌های عبوری در حوزه شهر‌های سورمق، ایزدخواست و آباده را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: متهمان در تحقیقات پلیس، به جرم خود مبنی بر ایجاد مزاحمت برای خودرو‌های عبوری اعتراف و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق با ۸ فقره سرقت در قادرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید از دستگیری سارق سابقه دار با ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخی از محله‌های قادراباد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق ۱۰۰ کیلو بادام، ۵۰ کیلو گردو و ۲۰۰ کیلو کشمش و... کشف شد.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه اموال مسروقه توسط مالباختگان و متهم در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.