مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اکنون هفت هزار و یک بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش خدمات بیمه‌ای این اداره کل قرار دارند.

دکتر علیرضا رمزی مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۲۴۰ بیمار ام. اس، هزار و ۳۸ بیمار پیوند کلیه، ۴۷۰ بیمار تالاسمی، ۱۳۰ بیمار دیالیز صفاقی، ۶۳۲ بیمار هموفیلی، ۲ هزار و ۴۹۱ بیمار مزمن کلیه از گذشته زیر پوشش بیمه سلامت قرارداشته‌اند.

وی افزود: در راستای حمایت از این بیماران، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور و خراسان رضوی راه اندازی شده است که هدف از راه‌اندازی این صندوق پوشش خدمات دارو و کالا‌های سلامت مشمولان و بهبود محافظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر علاوه برآن پنج بیماری، چهار بیماری دیگر شامل: " موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، سیستیک فیبروزیس و اتیسم" نیز در قالب صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج زیر پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار گرفته اند.

رمزی بیان کرد: اخیراً با راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه خدماتی نظیر دارو‌ها و تجهیزات پزشکی، کالا‌ها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل تحت پوشش این صندوق قرارگرفته است.

او تصریح کرد: هم اکنون در مراحل اولیه اجرای این طرح هستیم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطلاعات بیماران مشمول را گردآوری کرده است و روند مشمول شدن سایر بیماری‌ها تحت عنوان بیماران خاص و صعب‌العلاج به صورت تدریجی و براساس ابلاغ سازمانی در سطح کشور بوده و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت دارو‌های بیماران خاص، برای اصلاح قیمت‌ها بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه اقدام شده است.

رمزی اظهار کرد: افراد دارای بیماری صعب العلاج به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه کرده و درخواست بهره مندی از بسته‌های خدماتی این صندوق را اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.