دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در دیشموک از ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان این بخش خبر داد.

سرگرد اسفندیار مختاری گفت: با انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ۴۰۰ واحد مسکونی با همت بنیاد علوی برای مددجویان بخش دیشموک ساخته می‌شود.

او افزود: از این تعداد ۲۰۰ واحد سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۰۰ واحد برای مددجویان و خانواده‌های ۲ معلولی بهزیستی است.

سرگرد مختاری به پیشرفت ۴۵ درصدی واحد‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر پرداخت تسهیلات از سوی بنیاد مسکن، بنیاد علوی نیز ۸۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در دیشموک سهم مشارکتی بنیاد علوی در ساخت واحد‌های مسکن مددجویان بهزیستی در حوزه شهری را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: در حوزه روستایی ۱۵۰ میلیون تومان هم به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول؛ در حوزه مسکن نیز به ۲۵۰ نفر تسهیلات بلاعوض از ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به صورت ۵ تا ۱۰ ساله برای تعمیرات مسکن پرداخت شد.

سرگرد مختاری می‌گوید: معارضات اجتماعی در برخی مناطق روستایی روند اجرای ساخت مسکن را کند کرده است.

او با بیان اینکه بخش زیادی از این واحد‌ها تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسند، افزود: محرومیت زدایی از دیشموک از اولویت‌های بنیاد علوی بوده، اما با توجه به فقر و محرومیت زیاد و توسعه نیافتگی منطقه توانمندسازی جامعه هدف با همکاری دیگر نهاد‌ها در سرفصل‌های اشتغال، عمرانی، فرهنگی و حوزه سلامت در حال اجرا است.

بخش دیشموک با ۲۳ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۹۰ کیلومتری دهدشت مرکز کهگیلویه و در فاصله ۲۳٠ کیلومتری از مرکز کهگیلویه و بویراحمد و هم‌مرز با استان خوزستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.