فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام گفت: دستورالعمل‌ها و بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری به تدریج باعث بروز و تشدید نارضایتی در بین بازاریان می‌شود.

سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام امروز در همایش هیات رییسه اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی استان ایلام اظهار داشت: بازار نبض تپنده اقتصاد جامعه است که انباشت نارضایتی‌ها عاملی برای سوءاستفاده دشمنان و معاندان خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های فراروی بازار تدوین و ابلاغ قوانین و بخشنامه‌ها به صورت سراسری و یکسان برای تمام بازار‌های کشور است در حالیکه بازار استانی، چون ایلام از نظر ساختار، بافت، میزان درآمد و عوامل دیگر با سایر استان‌ها متفاوت است و بنابراین بهتر است هر استان و شهرستان بخشنامه‌های خاص خود را داشته باشد.

شاکرمی ادامه داد: مسوولان باید با تسهیل در پرداخت وام‌های مورد نظر بازاریان و حمایت مالی و معنوی از اصناف و اتحادیه‌ها از آن‌ها پشتیبانی کنند و بسیج اصناف نیز برای ایجاد همدلی و انسجام بین اصناف با اصناف و اصناف با مسوولان تلاش بیشتری کند.

وی با بیان اینکه بزرگان و معتمدان بازار سرمایه‌هایی مهم و وزنه‌هایی ارزشمند محسوب می‌شوند که با نفوذ کلام و جایگاه خود آرامش و تمانینه را به بازار تزریق می‌کنند، تاکید کرد: سران و متنفذان بازار باید در آرام ساختن التهاب بازار نقشی پررنگ‌تر داشته باشند.

شاکرمی از اداره کل امور مالیاتی خواست مالیات‌های معوقه اصناف مربوط به امسال و چند سال اخیر را از بازاریان با درآمد‌های پایین را اخذ نکند و بخشنامه‌های دریافت مالیات برای همه صنوف و مغازه داران باتوجه به میزان درآمد و گردش مالی آن‌ها یکسان نباشد.

وی به اصناف و بازاریان توصیه کرد به جای تصمیمات هیجانی از جمله تعطیلی بازار، در قالب گفتگو و برگزاری نشست‌های مختلف با مسوولان ارشد استان خواسته‌های خود را بیان کنند تا فرصت سوءاستفاده از معاندن گرفته شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام پیشنهاد کرد: هیات رییسه اتاق اصناف استان، روسای اتحادیه‌ها و جمعی از بزرگان و متنفذان بازار طی دیدار‌ها و نشست‌های جداگانه‌ای با نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار خواسته‌ها و مشکلات صنف خود را بیان کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.