ناظر گمرکات کرمانشاه گفت : مسئله اصلی که باعث شده آمار واردات چندان بالا نباشد، محدودیت کالا‌هایی است که می‌توانیم از عراق وارد کنیم.

بختیار رحمانی‌پور ناظر گمرکات استان کرمانشاه به موضوع پایین بودن میزان واردات از طریق مرز‌های کرمانشاه پرداخت و گفت : از نظر زیرساخت‌های مرزی هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و هم اکنون واردات کالا از طریق مرز‌های استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این ظرفیت را داریم که واردات کالا را خصوصا از طریق دو مرز پرویزخان و خسروی افزایش دهیم.

مدیرکل گمرک کرمانشاه از واردات حدود ۴۸ میلیون دلاری از مرز‌های کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون یاد کرد که بیانگر این است که در زمینه مرز‌ها و گمرکات مشکلی برای واردات وجود ندارد و خاطرنشان کرد: عامل اصلی که باعث شده واردات از مرز‌های استان کرمانشاه چندان زیاد نباشد، به مسائل بازرگانی و خصوصا طرف عراق برمی‌گردد که کالای چندان زیادی برای صادرات به کشور ما ندارد.

رحمانی‌پور عمده کالا‌هایی که اکنون از طریق عراق به عنوان اصلی‌ترین شریک تجاری ما وارد می‌شود را ضایعات فلزی، آلیاژ آلومینیوم، ضایعات کارتن و مقوا و... اعلام کرد و افزود: عراق بجز چنین مواردی، کالای چندان دیگری برای صادرات ندارد. با وجود این شرایط چنانچه تجار و بازرگانان بخواهند کالا‌هایی را وارد کنند آماده ارائه خدمات به آن‌ها هستیم.

رحمانی‌پور اشاره‌ای هم به راه‌اندازی رویه‌های تخصصی در گمرک داشت و تاکید کرد: اکنون در سراسر کشور بحث گمرکات تخصصی کمرنگ شده و واردات اکثر کالا‌ها در گمرکات عام شده است.

وی درباره ظرفیت کرمانشاه برای راه‌اندازی رویه تخصصی واردات کالا‌های الکترونیکی خصوصا گوشی تلفن همراه، اظهار کرد: بلحاظ حساسیتی که واردات این کالا‌ها دارد، باید گمرک کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا هم در این زمینه اعلام نظر کنند، با این وجود راه‌اندازی این رویه تخصصی برای کرمانشاه را از طریق گمرک ایران پیگیری کردیم.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: چنانچه متقاضی جدی پار کار باشد، این آمادگی را داریم که با پیگیری بیشتر این رویه واردات را در کرمانشاه راه‌اندازی کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.