همه چیز درباره تعرفه‌های جدید تلفن ثابت

پس از ارسال پیامک اطلاع رسانی مدل تعرفه‌ای جدید از سوی مخابرات به دارندگان تلفن، این موضوع با اعتراض مشترکان رو به رو شده است.

اعلام اخذ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت از مردادماه امسال خبر ساز شده است. مخابرات قرار است این هزینه را با عنوان خدمات مکالمه صوتی از مشترکانش دریافت کند تا به گفته مسوولان وزارت ارتباطات و مدیران مخابرات، هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت بدون استفاده و کم کارکرد تامین شود.

این مصوبه جنجالی از ابتدا با مخالفت و، اما و اگر‌هایی همراه بود؛ اما به تازگی و پس از ارسال پیامک اطلاع رسانی مدل تعرفه‌ای جدید از سوی مخابرات به دارندگان تلفن، این موضوع بار دیگر با اعتراض کاربران رو به رو شده است.


بیشتربخوانید


تعرفه‌های جدید از چه قرار است؟

ماجرای افزایش تعرفه تلفن ثابت از این قرار است که این افزایش تعرفه در استان تهران بابت ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه، هزینه‌ای معادل ۲۰۰۰۰ تومان، برای سایر مراکز استان‌ها به ازای حداقل ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه ۱۵۰۰۰ تومان به عنوان حداقل پرداخت و سایر شهر‌ها به ازای ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه معادل ۱۰۰۰۰ تومان مشخص شده است.

اما مشترکان که به این هزینه‌های جدید اعتراض دارند، می‌پرسند که این هزینه‌ها جدید به بکاره از کجا و با اجازه چه نهادی وضع شده اند؟

اخذ هزینه جدید از کدام مصوبه قانونی ناشی می‌شود؟

داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران درباره پشتوانه قانونی این مصوبه، می‌گوید: در خرداد ۱۴۰۰ دستورالعمل تعرفه گذاری از طرف شورای رقابت ابلاغ شد و چند ماه بعد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید که پس از یک پروسه تقریبا یک ساله بالاخره در شهریور ۱۴۰۱ به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید و بعد از آن اجرایی شد.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود: تعرفه گذاری خدمات رسانی در کمیسیون تنظیم مقررارت انجام شد و در ادامه ستاد تنظیم بازار به صورت قانونی موضوع را ابلاغ کرد که مخابرات بر این اساس عمل می‌کند.

استدلال برای ضرورت اصلاح تعرفه چیست؟

آخرین بار تغییر تعرفه شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۸۲ در شورای اقتصاد وقت تصویب شد. از ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ تغییری در تعرفه‌ها و ساختار محاسبه هزینه رخ نداد. در سال ۱۳۹۲ طرح همکدی تلفن ثابت در کشور اجرا شد که براساس آن تعرفه‌های متعدد برای تماس از یک شهر با شهر دیگر براساس مسافت حذف شد. مخابرات از این سال ادعای کاهش درآمد و زیان ناشی از طرح همکدی را مطرح کرد و از دولت خواست که به نوعی هزینه‌های اجرای این طرح ملی را به شرکت خصوصی مخابرات بپردازد.

در سال ۹۵ برای جبران ضرر مخابرات، تعرفه‌های جدیدی وضع شد که براساس آن ساختار تعرفه تغییر کرد، یعنی محاسبه هزینه مکالمه از پالس به دقیقه تبدیل شد و آبونمان هم از مشترکین اخذ می‌شد. سپس دیوان عدالت اداری بخش آبونمان را خلاق مقررات تشخیص داد و آن را حذف کرد. در نتیجه مخابرات بار دیگر مدعی کاهش درآمد و ضرر شد.

مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات حتی می‌گوید: اگر بر اساس تورم حساب کنیم افزایش‌ها باید ۱۴ برابر باشد، آمار نشان می‌دهد که این شرکت با تورم هزینه ۳۰ برابری (ارزی – ریالی) در بخش تجهیزات توسعه‌ای رو به رو است که در کنار عدم تعرفه گذاری منطقی، افزایش شدید هزینه‌ها و ثابت ماندن درآمد‌ها شرایط بسیار بدی رقم خورده است. قضاوت در زمینه به عهده مردم است.

مشترکان خطوط بدون استفاده را به مخابرات پس بدهند

براساس این دستورالعمل حداقل کارکرد برای خطوط تلفن ثابت تعیین شده است، به بیان ساده‌تر یعنی اگر صورت حساب مشترک به دلیل مصرف خود مشترک به رقم تعیین شده برسد، مشترک ناگزیر به پرداخت هزینه اجباری جدید نیست؛ اما اگر مشترک کمتر از رقم تعیین شده از خط خود استفاده کند، صورت حساب به رقم تعیین شده رند می‌شود.

اما برخی از مشترکان می‌گویند که هیچ استفاده‌ای از خط خود نمی‌کنند یا استفاده بسیار کمی دارند و همچنان معتقدند که دلیلی برای پرداخت این هزینه جدید نمی‌بینند.

مدیران مخابرات در برابر این مشترکان معترض پیشنهاد می‌کنند که اگر در حال حاضر استفاده‌ای از خط تلفن ثابت ندارند آن را به مخابرات و صنعت ارتباطات کشور برای استفاده مردم دیگر باز پس دهند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
میخواستم برای خط دائمی چرا اینترنتش رایگان نمیشه گرفت مسلم دادم قبض و پرداخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۰:۰۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
اگر کیفیت درست بود و هیچ قطعی نداشت اینترنت هرچی قیمتش باشه قبوله ولی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
خب شاید یکی کم مصرفه و زیاد با تلفن ثابت صحبت نمی کنه... شما به مردم اجبار می کنید کمتر از اون مبلغ صحبت نکنن!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
دولت مخابرات به بخش خصوصی داده تا هر دزدی خواست بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
خدارو شکر شعارهای آقای رییسی رو خوب داریم میبینیم داره عملی میکنه و واقعا رییسی روت میشه تو صورت مردم نگاه کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
من اصلا گوشی تلفن ثابت تو مغازه ندارم ۶۰ تومن چرا پول تلفن باید بدم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
جیب بری با شگرد خیلی خیلی خاص
Iran (Islamic Republic of)
محمد ناصری
۱۹:۵۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی شفاف ساز ی تو دخل وخرج ادارات نداریم وقتی خدمات انحصاری مشیه این میشه که پراید مدند200 میلیون اشتراک تلفن ثابت میکنند20 تومن برخلاف حرکت منطقی اقتصاد جهان این یعنی از اب کره گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۰۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
این دیگه چه برنامه ای درست کردید فردا پس فردا برای قبض آب برق گاز هم همین ترفندو میخاید بکار ببرید وای به حال ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
پول وده
پول زور وده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
این چه مسخره بازی هست دیگه
شما که سیم تون تو خاک خوابیده کلی هم پول برای خرید تلفن گرفتین این دیگه چه کاریه
فقط با اینکار اکثر مردم تلفن ثابتشون رو جمع آوری یا غیرفعال میکنن
همین قوانین مسخره باعث نارضایتی عمومی میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
آش نخورده و دهن سوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
حرفی نیست ولی به شرط اینکه آقای سلطانی حقوق کارگری که از خطوط نگهداری میکنه رو هم چهارده برابر کنه نه پول برا پرداختهای خارج از سیستم برا خودشون جور کنه
Iran (Islamic Republic of)
Sadat
۰۸:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
باسلام. دریافت هزینه نگهداری تلفن ثابت به طور یکسان از مشترکان ناعادلانه است.زیرا همه به یک اندازه از تلفن ثابت استفاده نمی کنند. متاسفانه مسئولین فقط شعار عدالت و حمایت از اقشار ضعیف سر می‌دهند ولی در عمل روز به روز فشارها را بر قشر ضعیف جامعه بیشتر می کنند. خدایا به دادمان برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
والا ما هزار بار به مخابرات منطقه اعلام کردیم که خطمونو نمیخوایمو بی استفادس بیایید جمعش کنید
میگن بعد چند سال عدم استفاده اتومات جمع میشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
افتابه لگن ۷دست شام ونهار هیچی امکانات صفر ولی گرفتن پول زیاد از مردم خیلی
Iran (Islamic Republic of)
وحید زارعان
۰۱:۰۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی به کارمند دیپلمه مخابرات بازنشست شده 900 میلیون پاداش پایان خدمت یکجا میگیره و دکتری آموزش و پرورش بعد 37 سال کار 200 میلیون تو سه قسط میگره.. بایدم دست کنن تو جیب مردم... تا خوب حالشو ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
آخه عاقلا، حتی پیرمرد و پیرزنا هم دیگه موبایل دارن و کی دیگه با تلفن ثابت و اونم تماس داخل شهری زنگ میزنه که هزینه این چند هزار دقه الکی رو جبرا باید بپردازه؟! این دزدیه و حروم. تقریبا دیگه کسی واسه تماس با تلفن ثابت استفاده نمیکنه و فقط واسه نت ای دی اس ال و آینده تا تار نوری به خونه‌ها واسه نت بدن و همچنین مواقع اضطراری و اداره‌هایی که الکی تلفن ثابت رو توی پرونده ثبت میکنن نگه داشتنش! اگه می‌خوان کاری کنن، که به قول خودشون پنج هزار تومن هزینه نگهداری رو دربیارن، خطوط رو پایه بذارن روی نت و تلفن‌ثابتا رو هم تغییر بدن تا با یه بخش کوچیک باند نت مشترک با یه آی پی اختصاصی واسه مخابرات منطقه‌ خودش، به مخابرات وصل بشه و هزینه نگهداری رفع بشه و تجهیزات سیستم قدیمی رو هم اگه بتونن یه جور رد کند بره واسه کشوری که خریدارشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
پوله زوره دیگه.... گردنشون کلفته
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۵۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
5000 ت کافی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
بجای اینکه جلوی بی قانونی گرفته بشه و برخورد بشه خود مسولان توجیه و بهانه رو جور میکنن،. مشخصا بعت اینترنت در آمد از طریق اینترنت مخابرات هزاران برابر شده اینجا شکوائیه نیس!!؟؟؟ بالاخره دست مریزاد در تمامی مشکلات تحریم و سختی زندگی بفکر جیب مردم هستید.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۲۳:۳۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
اون بریتانیای خبیث همه چی زیر سر اونه...اقتصاد دنیا رو داره اداره میکنه و بر اساس میل خودش هرجا دلش بخواد فقر و فساد و فتنه ایجاد میکنه. حکومت ها رو دلبخواهی عوض میکنه و مردم رو میندازه به جون هم، آخرش هم این مردم هستن که تاوان میدن و سختی میکشن. تارگت اصلی ما مردم هستیم. امیدوارم یک روزی بریتانیا سقوط کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
چه ربطی داره ؟آخه چه ربطی داره ؟؟؟؟؟؟؟
پول مخابرات که دست دولته چه ربطی داره به انگلیس؟؟؟؟؟؟
به قران ربطی نداره فهمیدی؟
Germany
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
یک دستهایی هست این وسط که میخاد مردم رو ناراضی کنه
اینم یه حقه ست
باید ببینن از طرف کی این اتفاق افتاده و پیاده شده
باید پیگیر و بازخواست بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
خجالت آوره دولت دستش همش در جیب ملت هست بس کنید بابا کفگیرتون به ته دیگ برید کنار تا چهارتا دیگه بیان کشورداری بلد نیستید همش تا بیخ دستتون رو کردید تو سفره مردم بس کنید خجالت بکشید نفت"، گاز، طلا، فیروزه ، فولاد و مس و...... سیرتون نکرده هی از جیب مردم بردارید بدید امثال خاوری بدزدن ببرن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۴۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
به شما چه ربطی داره مال خودمونه دوست داریم استفاده میکنیم دوست نداریم کمتر استفاده میکنیم دلیل نداره پول الکی وحرام بگیرید در مملکت اسلامی مخابرات بی عدالتی میکند وکیه مسئول که جلوش رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۲۱:۵۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
هیچ پول اضافی به مخابرات نمیدیم
حاضرم خط تلفن به مخابرات برگردونم اما با احتساب تورم و نرخ روز
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی
۲۱:۳۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
این نوع دزدی در کشورمازیاد شده وماهم عادت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
این هم یک نوعی ازراهزنی مدرن است که مخابرات برسرمردم اجرامیکندسال۵۴ ۴۵۰۰تومان هزینه اشتراک تلفن ثابت داده این به پول امروز میشود۶۴۵ دلارمعادل ۲۲/۵میلیون تومان قراربودتبدیل به سهام شود چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
دست تو جیب ملت کردن شده وسیله ای برای جبران مشکلات دستگاهها و بودجه
Iran (Islamic Republic of)
ت
۲۱:۱۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
تلفون ثابت رها شده هست مخصوصا در شهرستانها بیش از سه دهه هست که این بخش هیچ مدیریت صحیح بر آن اعمال نمی شود و فقط ی اسم از آن مانده است کاش برای همیشه بایگانی می سد و فقط خاطرات آن می ماند الان هم بهتر از این نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
برای دریافت پول مردم دیگه چه برنامه‌ای دارید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
فقط بلدن تو روز روشن دزدی انجام بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
سلام.مخابرات سرویس های غیرحجمی اینترنتو داره جمع اوری میکنه.الان من ماهی100گیگ داخلی دارم با سرعت1مگ و مبلغ ماهی20هزار تومن.از ماه بعد قراره این جمع بشه و بشه ماهی 20گیگ داخلی و هزینه گرانتر.لطفا پیگیری کنید
Germany
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
مبارکمون باشه ایشالا به شادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
من با شخصه تلفن ثابت خونمونو گذاشتم کنارو دیگه استفاده نمیکنم.ارزونیه خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۹:۴۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
سلام.ظاهرا دارن adsl رو هم گرون میکنن.سرویس ما پس پرداخته رو قبض میاد مبلغش.الان تو سامانه زده از ماه بعد باید بیای برای تمدید قرارداد جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
من قبض رو رفتم گرفتم از مخابرات.تو اون با اینکه ماهی20هزار تومن صحبت کردم اما باز مبلغ 1000تومن بابت حق اشتراک گرفتن.این دیگه چیه اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
با سلام شرعاً و عرفاً حرام و غیر قانونی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
با این ترفند میخوان مفتی خط تلفن مردمو بگیرن بفروشن به یکی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
سلام کاشکی اینقدر تعرفه ها رو گرون کردن حداقل سرعت اینترنت رو بهتر می کردن
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۸:۳۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
من با این قانون موافقم و با این تعرفه های فعلی کم هم هست به نظرم باید بالای 50 هزار تومان باشد خدا رو شکر قشر پولدار کم نداریم که از انها بگیریم این هایی هم که نظر مخالف و ناراضی دادن حتما از عوامل امریکای جنایتکار و اسراییل ملعون هستند مسئولین طی هر شرایطی به فکر ما هستند و دل به حال ما میسوزانند ناشکر نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
سلام الان به جز گرانی تعرفه تلفن ثابت اینترنت adsl مخابرات هم گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
زمانی که تلفن ثابت خریدم به قیمت صدهزارتومان بود که در آن زمان قیمت آن برای من زیاد بود به اندازه پول صدمیلیون حالا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
بترسد از اون روز که هیچ کس پول قبضش و نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
ما30سال پیش پول 2تا سکه بهارآزادی دادیم برای این خط شما الان پول 1 سکه به مابده ما اون خط و دو دستی پس می دیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
من از تلفن در ماهش ۱۰ دقیقه هم استفاده‌ نمیکنم تازه بیشتره اون ۱۰ دقیقه هم تماس دریافتی هست
حالا چرا باید هزینه ۴۰۰۰ هزار دقیقه رو بدم
مثل اینکه تو مخابرات هم چند میلیون دلاری اختلاس شده میخوان لاپوشانی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
آقای رئیسی عزیز
قرار ما این نبود
اگرچه از دولت ومجلس قبل تا حالا ادانه داره ولی بهر حال مردم از شما توقع دارند جلو زور گیری مخابرات رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۲۱:۴۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
خداقوت هموطن
گرانی‌ها در هیات دولت تصویب شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
در قانون و شرع مقدس گرفتن پول. و هر وجهی فقط در برابر کالا و دریافت خدمت یا سرویس مجاز و منطقی هست.
خب
1- مخابرات بابت کدام یک از موارد فوق پول اضافی میگیرد؟
2- تاکنون چرا جیزی به اسم هزینه نگهداری مطرح نبوده و سودهای کلان مخابرات تاکنون کجا هزینه شده که حالا پول غیر شرعی و زور از مردم گرفته می شود؟
3 - در آموزه ها و سفارشات دین اسلام به شدت مسلمانان را سفارش به کم حرفی شده اند و در عوض تفکر و مطالعه به مردم سفارش شده . خب الان بااین رفتار خودخواهانه ومنفعت طلبانه مخابرات مردم را بزور وادار به پر حرفی می کند و این پر حرفی هزار گناه و غیبت وبدگویی و حرف غیر ضرور رد وبدل می شود و قطعا گناه این معصیتها به گردن مخابرات است.
4- اگر امکان مکالمه رایگان بوده چرا تاکنون این امکان را بمردم ندادند و اگر مکالمه هزینه دارد وداشته خب چطور الان اجازه تماس رایگان داده شده؟!!! ضمن اینکه با پول اضافی و زور که از مردم گرفته می شود اساسا مکالمه رایگان مفهومی ندارد. چون چند برابر این مکالمه پولش رو گرفتند متاسفانه بنظر می رسد نوعی فریب و تقلب رخ داده!! که اگر اینطور باشد مطلقا در شان دولت اسلامی نیست.
5- در مورد پس دادن خط تلفن آیا مخابرات مثل موقع خرید اشتراک به قیمت روز وفوری پول خط برگشت داده شده را به مشترکین (مغبون و زیان دیده) پس می دهد؟
متاسفانه شنیده شده در قبال پس دادن خط تلفن به مخابرات به ارباب رجوع گفته شده خط تلفن شما هر زمان فروش رفت پول آن را بشما میدهیم آنهم با قیمت خیلی کم. اگر این مطلب درست باشد لازم است ق.قضائیه ورود کند بعنوان مدعی العموم و حق مردم را بگیرد. مخابرات هزینه هاش رو کم کند بجای فشار روی مردم
6- اون موقع که در ترکیه خط موبایل یعنی سیم کارت رایکان بود در دهه 80 مخابرات ما 1میلیون تومان از مردم بابت سیم کارت گرفت خب سودهای کلان اینها کجا هزینه شده ومی شود؟ هنوز هم ودیعه مردم پیش مخابرات است وسودی عاید مردم نمی شود.
هزیته های مازاد مخابرات و تعدیل نیرو مخصوصا با اخراج نورچشمی ها وسفارشیها رو بیرون کنند تا هزیته هاشون به تراز مالی برسه.
بهر حال عاقبت پول زور می شود سرنوشت تلخ خودرو سازها و گرفتاریهای لاینحل شون.با نفرین ونفرت مردم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی
۲۱:۲۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
احسنت برشما پول زور درکشورما رایج شده که منبع اصلیش هم خود نهادهای دولتی هست اون اقای که میگه خطی که استفاده نمی شه پس بده تا دیگران استفاده کنند اول دلیل عدم استفاده رابررسی کنید که حتم به یقین مشکل ازطرف مخابرات است دوما هزینه خط رابه مالکلن پس بدید خطتون پیش کش می خواهی دوبار فروش کنی بعد حلال هست به نظرهودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
همین طوری از مردم پول زور میگیرند و حقوق کارمندان را سال به سال افزایش میدهند.اصلا ما کارمند جماعت نمیخواهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
کوگوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
چرا دایما قانون از خودتان درست میکنید و هزینه های غیر انسانی از مردم میگیرید . مگر اداره مخابرات منطق ندارد؟ . این کار شما تشویق به مصرف و درآمد زایی برای مخابرات است . شما مملکت را با این کار متورم و مردم را نا امید میکنید.
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
برای تلفن ثابت من در تهران که 6 سال است ازش استفاده نمی کنم چون در این 6 سال در شهرستان دیگری ساکن بوده ام ، چند ماه است قبض ماهانه 24 هزار تومان آبنومان می فرستند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
ما به خاطر تعمیرات خانه چند ماهه تلفن ثابتمون رو جمع کردیم تا دوباره بعدا استفاده کنیم... ولی متاسفانه باید ماهانه این پول زور رو پرداخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
این یک دزدی سیستمی است که توسط دولت قانونی شده و نمایندگان مجلس که از جمله بی خیالترین مسولین نظام هستند به ان اعتراضی ندارند چون خودشان در رفاه کامل هستند و در مخابرات سهام دارند و همه چیز برایشان رایگان است. جواب این نارضايتي را چگونه خواهید داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
هزینه پس دادنش را میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
اگر هزینه پس دادنشو بدن من یکی حاضرم خط تلفن ثابتم رو پس بدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
هزینه جمع آوری خط مشترک رو میدید؟ قیمت روز میدید؟
نقد وفوری میدید؟! پول تخلیه خط رو میدید؟!
Germany
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
نه عزیزم این عشق یکطرفه میباشد
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
ناشناس 15:54
فک کنم هزینه راه اندازیشو قبلا پرداخت کردیم هزینه خود خط ازش جدا بود! مخابرات هزینه راه اندازی و جمع اوری رو باهم اول میگیره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
مردم که راضی نیستن. پول زور به همین چیزا میگن. به زور دست میکنین تو جیب مردم تا هزینه های خودتون در بیاد. کسی که استفاده کمی از تلفن خونش داره چرا باید هزینه اضافی بده؟ از گلوتون پایین نره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
سلام واقعا گران شده یکی به داد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
سلام واقعا گران شده یکی به داد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
دزدی فقط از درودیوار مردم بالارفتن که نیست اینم یه جوره شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور کجایی پس؟ چرا چیزی نمی گویید؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۵۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
چی خبر این قیمت یک زنگ میزنیم در روز به خانواده مون همون رو هم بگیرید ازمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
این ظلم آشکاراست و کسی حق ندارد به زور مردم را به صحبت کردن با تلفن ثابت وادار کند با این توجیهات مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
مخابرات تلفنها قدیمی ورند را به نحو خودش مصادره میکند و پس نمی دهد پناه میبرم به خدا این بهش چه میگویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
یعنی من «مجبورم» روزی نزدیک به یک ساعت با تلفن صحبت کنم؟ و اگه نخوام هم باید پولشو بدم؟!
با همون خط ۵۰ تومنی که پارسال کردینش ۲۵۰ تومن؟
با همون اینترنت ماهی ۳۰ تومنی که امسال کردینش ماهی ۸۰ تومن؟

سؤال، شما سیر هم میشید؟
Germany
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
سیر میشن اما با نون اضافه دسر سالاد ژله و مخلفات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
ما دیگه عادت داریم به این گونه دزدی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
اگر مجوز افزایش قیمت نداشته چرا تعرفه جدید اعلام کردید مگه قرار نبود پول مردم پس بدن
Germany
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
جل الخالق . کسایی که ماشین دارن و کم سوار میشن بیارن بدن به من
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
قانون تو این مملکت مثل کش شده اقایون هرموقع بخواهند میکشن هر موقع خواستن ول میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
این هم یعنی ظلم
من که حلال نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
قیمتها باید براساس مصرف تعین شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
مردم چرا باید پول استفاده نکردن را بپردازند. این نوع برخورد عین بی عدالتی است.
شما دارید پول زور می گیرید و این دزدی از جیب مردم است.ما پول برق و آب و گاز را بسته به مقدار مصرف پرداخت می کنیم و اما شرکت مخابرات داره دزدی می کنه.
شرکت مخابرات باید بر حسب مصرف مردم پول بگیرد.
مردم دارند هرجور صرفه جویی در هزینه ها را می کنند اما این کار مخابرات اصلأ درست نیست و باید بر حسب مقدار استفاده مردم
هزینه را حساب کند.
قانون را خودشان هر جور دوست دارند برای خودشان می نویسند.
لطفاً باشگاه خبرنگاران پیگیری بفرمایید.