مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باید ۲۷۰ پرستار وجود داشته باشد که در کرمانشاه این آمار ۱۹۲ پرستار برای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

رضا پورمیرزا کلهر مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز(۱۰ آذر) در مراسم گرامیدشت روز پرستار در دانشکده پزشکی کرمانشاه، با اشاره به فعالیت ۳۳۱۵ پرستار در کرمانشاه، گفت : ۳۵۰ نفر کادر بیهوشی، ۳۶۰ نفر کادر اتاق عمل و ۴۵۰ کمک پرستار در استان فعال هستند.

وی ادامه داد: بار اصلی خدمات سلامت محور برعهده پرستارانی است که در مراکز درمانی دانشگاهی فعالیت می کنند، چراکه تعداد تخت های کمتری در بیمارستانهای خصوصی استان داریم و از طرفی استخدام پرستاران در آنها هم کمتر است.

پورمیرزا کلهر با بیان اینکه باید برای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۷۰ پرستار وجود داشته باشد، اعلام کرد: در استان کرمانشاه برای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۹۲ پرستار داریم که نشان می دهد از شرایط استاندارد تعریف شده فاصله داریم.

وی خواستار افزایش تربیت و جذب نیروی پرستار شد و گفت: برای اینکه بتوانیم نیاز استان را تامین کنیم، در هر سال باید حداقل معادل ۱۰ درصد نیروی موجود، جذب نیروی جدید داشته باشیم.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود نیروی کمک پرستار هم در مراکز درمانی استان گفت و ادامه داد: باتوجه به کمبودی که دراین زمینه داریم، گاها از خانواده خود بیماران برای انجام مراقبت های اولیه که باید کمک پرستاران ارائه دهند، استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ هم ایران جزو کشورهایی که به سمت پیری می رود، قلمداد شده، بنابراین باید تعداد تخت ها و پرستارانمان را افزایش دهیم و از طرفی مراکز "مراقبت در منزل" هم که در حال حاضر تنها دو مرکز داریم، توسعه پیدا کنند تا به این افراد در منزل خدمات ارائه دهند و آمار بستری سالمندان در بیمارستان ها کمتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.